دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مراحل صفر تا صد طراحی سایت

۳,۸۱۱ بازديد

با مراحل طراحی سایت آشنا شوید.

 

طراحی سایت مراحل مشخصی دارد که یکی پس از دیگری تا زمان پیاده سازی وب سایت طی میشود. شرکت کاسپید با سالها تجربه طراحی سایت در تهران موفق گردیده تا وب سایت های زیادی را طراحی و آپلود نماید. هر یک از مراحل طراحی سایت، از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این مقاله، راهنمای مناسبی برای کسانی است که تصمیم به طراحی سایت گرفته اند و به دنبال اطلاع از مراحل طراحی می باشند.

آنالیز وب سایت خودتان

اولین قدم در طراحی سایت، استخراج نیازمندیهای پروژه و نیاز مشتریان می باشد. اینکه سایت قرار است چه امکاناتی ارائه کرده و چه نیازهایی از کاربر را برطرف نماید. این اطلاعات به همراه درخواست های مشتری در قالب یک پروپوزال مستند شده و به تایید طرفین میرسد. کاسپید بر اساس پروپوزالی که تهیه میشود، روند طراحی سایت را آغاز نموده و پیش میبرد. پس از تحلیل و بررسی نیازمندی های مشتری، مدل سازی یا همان طرح اولیه توسط واحد آنالیز انجام می شود.

طراحی قالب گرافیکی سایت

بخش گرافیکی سایت یکی از اصلی ترین مهمترین بخش های سایت  هست که باید آن را به درستی و با دقت انجام دهید . در این مرحله از برخی صفحات سایت که نیاز به طراحی دارند مانند صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، بلاگ و کلیه بخش های دیگر وب سایت، طراحی گرافیکی صورت گرفته و آنچه قرار است کاربر ببیند به صورت تصویر کشیده می شوند و بعد برای ان ها ارسال می شوند. وب سایت طبق نیاز شما و یا نیاز کاربران شما بر زمینه کاری طراحی می شود. سپس کارشناس گرافیک و کافرما روی این طرح ها به توافق رسیده و کار به واحد پیاده سازی ارجاع می شود. تمامی عناصر گرافیکی و بصری نیز قبل از پیاده سازی به تایید کارفرما میرسد.

گرافیک سایت وقتی که زیبا و کاربر پسند باشد، علاوه بر جذب مشتری باعث می شود تا کلیک سایتتان بالا میرود که خود این موضوع بر روی سئوی سایت تاثیر خوبی دارد. توجه داشته باشید که اگر محتوای خوبی نداشته باشید، گرافیک به شما کمک چندانی نمی کند.

پیاده سازی وب سایت

به طور کلی پیاده سازی از صفحه اصلی وب سایت شروع می شود و برای صفحات داخلی از پوسته یا همان قالب سایت استفاده می شود. پوسته به عنوان قالبی برای محتوای صفحات سایت و شامل ساختار اصلی وب سایت می باشد. بطور کلی یک وب سایت موفق باید به گونه ای باشد که از نظر کاربر نهایی توسعه یافته باشد که برای برآورده نمودن این مسئله باید از کدهای XHTML / CSS مطابق استانداردهای جهانی استفاده شود که حداکثر کارائی را برای مخاطبین ایجاد نماید.

کدنویسی سایت

کد نویسی وب سایت نیز به زبان های برنامه نویسی مختلفی انجام میشود و تمام کدها از صفر توسط تیم فنی برنامه نویسی نوشته میشود. حتی برخی سایت ها از پلاگین یا قالب های آماده استفاده می کنند. سرعت سایت و بهینه سازی کدها نیز جزء مهم ترین مسائلی است که در کدنویسی بایستی مدنظر قرار بگیرد.

بعد از اتمام طراحی سایت، بایستی وب سایت را به صورت آزمایشی بالا بیاورید تا مشکلات احتمالی آن را برطرف نمایید. در واقع می توانید یک دمو از سایت را به این صورت که یک سابدامین با نام demo.domainname.com بسازید و آن را به کارفرمای خود نشان دهید.

تست و رفع خطا

در این مرحله ابتدا باگ های سیستم شناسایی و توسط واحدهای مربوطه اصلاح شود. در مرحله بازنگری و تست، سایت بر روی دامنه تست منتشر شده و سایت به طور کامل در اختیار کارفرما قرار میگیرد.

ورود اطلاعات اولیه سایت

پس از تست سایت، مرحله دیتاگذاری و ورود دیتا آغاز میشود. در این مرحله طراحی سایت، محتوا و عکس های شما در سایت وارد می شود. محتوای سایت شما باید در راستای کار شما باشد و برای بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجوی گوگل مناسب باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.