طراحی سایت ریسپانسیو با استفاده از فریم‌ورک‌ها

۴,۴۳۷ بازديد

طراحی سایت ریسپانسیو با استفاده از فریم‌ورک‌ها


فریم‌ورک (Framework) به معنی چارچوب کاری است. این چارچوب کاری به کدنویس‌ها و طراحان سایت می‌گوید که چطور باید به طراحی سایت بپردازند و چه کارهایی را به چه صورت انجام دهند. برای سایت‌های واکنش‌گرا نیز فریم‌ورک‌هایی ارائه شده‌اند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها، فریم‌ورک بوت استرپ است. طراحان بسیاری در سراسر جهان از بوت استرپ برای طراحی سایت ریسپانسیو استفاده می‌کنند. طراحی ریسپانسیو با استفاده از بوت استرپ، کار دشواری نیست. فریم‌ورک بوت استرپ شامل کدهای CSS و JS است که با استفاده از این کدها و قواعد بوت استرپ، طراحان می‌توانند سایت را به صورت ریسپانسیو طراحی کنند.

 

چگونه سایت‌های ریسپانسیو را شناسایی کنیم؟

برای این که متوجه شوید سایتی، ریسپانسیو است یا خیر، می‌توانید صفحه مرورگر خود را کوچک یا بزرگ کنید. در این صورت اگر سایت مورد نظر، واکنش‌گرا باشد، اندازه تصاویر و اجزاء صفحه مورد نظر تغییر می‌کند و در عین حال هیچ تغییری در خوانایی مطالب و لینک‌ها به وجود نخواهد آمد. همچنین به اسکرول افقی نیازی نیست. اما در سایت‌های غیرریسپانسیو، حتماً باید به سراغ اسکرول افقی بروید تا بتوانید قسمت‌های دیگر صفحه که با بزرگ کردن آن، پنهان شده‌اند، مشاهده کنید.

 

آیا طراحی ریسپانسیو اهمیت زیادی دارد؟

در دنیای اکنون ، طراحی واکنش‌گرا «عنصر کلیدی» در طراحی وب است. با این وجود، اگر یک طراح نباشید، ممکن است از خود این سوال را بپرسید که این اصطلاح اصلاً چه معنی دارد و به چه دردی می‌خورد. خب باید بگوییم که طراحی ریسپانسیو می‌تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات وب‌سایتتان کمک کند. این نوع طراحی، سایت شما را در تلفن همراه قابل اجرا می‌سازد، نحوه اجرای سایت در انواع دستگاه‌ها با صفحه نمایش بزرگ و کوچک را بهبود می‌بخشد و مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت شما را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به شما در بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو کمک کند..

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.