پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت و روانشناسی رنگ

۳,۸۲۱ بازديد

طراحی سایت و روانشناسی رنگ

یکی از مسائل مهم در طراحی سایت، انتخاب تم رنگی مناسب می باشد. وب سایت ها بر اساس اهدافی که افراد در ذهن دارند، طراحی و پیاده سازی می شوند. سلیقه افراد نیز در طراحی وب متفاوت است و بر اساس کاربرد و زمینه ای که وب سایت دارد رنگ آن انتخاب می شود. یکی از بهترین و مهمترین روش ها در انتخاب تم رنگی، انتخاب رنگ سازمانی و لوگو آنها در طراحی سایت می باشد. رنگ اصلی وب سایت یا برند شما کمک می کند تا احساساتی مانند هیجان، شوق، قدرت و ظرافت در مخاطبین شما ایجاد شود.

پس در هنگام طراحی یا سفارشی که برای سایتتان در نظر گرفته اید به یک تیم طراحی سایت در تهران یا در شهر های دیگر، لازم است ابتدا به بازار هدف خود بیاندیشید. اول کمی در خصوص چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی که می خواهید انتقال دهید فکر کنید، سپس رنگ خود را انتخاب نمایید.

رنگ ها در طراحی وب:

هر کدام از رنگهای موجود در طبیعت ویژگی های خاص خود را دارند که در این مقاله به بررسی این رنگها می پردازیم:

آبی

آبی معرف آرامش و یک رنگ محبوب برای کسب و کارها است؛ چون نشان دهنده ثبات، حس اطمینان، امنیت، هوش و اعتماد است، کیفیت هایی که سازمانها مایل به داشتن و ارائه کردن به جامعه هستند.

قرمز

رنگ قرمز به عنوان اشتیاق، شور و هیجان شناخته می‌شود، و می تواند عشق، حسادت و خطر را بیان کند. اگر شما یک بازاریاب هستید و می خواهید برای فروش کالا حس فوریت ایجاد نمایید، هیچ رنگی بهتر از قرمز وجود ندارد. اگر وب سایت شما برای کودکان طراحی شده باشد، می توانید در طراحی سایت از رنگ های شاد، جذاب و پر جنب و جوش مانند زرد، سبز و حتی قرمز استفاده کنید.

زرد

زرد به افراد حس شادابی و خوش بینی را القا می کند. اما بایستی این نکته را مدنظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از رنگ زرد میتواند خسته کننده باشد. هنگام طراحی وب سایت خود، در استفاده از رنگ زرد زیاده روی نکنید.

نارنجی

نارنجی نیز همانند رنگ زرد حس شادی را در افراد تشدید، و مثل رنگ قرمز احساس فوریت را نیز ایجاد می‌کند. اگر تمایل دارید تا نظر مخاطبین را جلب نمایید نارنجی گزینه عالی محسوب می شود. به همین دلیل برخی از طراحان وب ترجیح می دهند از رنگ نارنجی برای دکمه های فراخوان استفاده کنند.

سفید

رنگ سفید حس خلوص و پاکیزه بودن را نمایان می کند و جزو بهترین رنگ ها برای پس زمینه سایت می باشد.

سبز

سبز چشم نواز است و باعث آرامش، صلح و تمدد اعصاب می شود. رنگ سبز برای آگهی های تبلیغاتی، وب سایت ها و هر چیزی که مربوط به محیط زیست می‌شود، مورد توجه است.

سیاه

رنگ سیاه دارای ظرافت و پیچیدگی است و برای القای قدرت مناسب است. این رنگ انتخابی محبوب در تبلیغات لوازم آرایشی، مد و محصولات لوکس باشد.

 

یادگیری از منظر روانشناسی

در حال یادگیری

یادگیری، یکی از مباحث مطرح در روان‌شناسی بوده و به معنای تغییر تقریبا دایمی رفتار که در نتیجه تمرین به وجود می‌آید دانست. آن دسته از تغییرهای رفتاری که ناشی از بلوغ و پختگی است یا بر اثر شرایط و اوضاع موقت سازواره پیدا شده است (نظیر خستگی یا حالات ناشی از مصرف دارو) در شمار یادگیری قرار نمی‌گیرد. بر این اساس، یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد ‌شده و برای مدتی باقی می‌ماند و نمی‌توان آن را به سادگی به فرایندهای رشد و نمو نسبت داد.

یادگیری به طور کلی، فعالیتی دگرگون‌ساز است که افراد را برای مقابله با رویدادها و سازش با محیط آماده می‌سازد. یادگیری، در موقعیت‌های مختلف و در اکثر سطوح زندگی حیوانی از بازتاب‌های شرطی جانوران تا فرآیند‌های پیچیده شناختی افراد آدمی رخ می‌دهد.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.