روش های نمونه سازی در طراحی اپلیکیشن موبایل

۳,۸۲۴ بازديد

روش های نمونه سازی در طراحی اپلیکیشن موبایل

وقتی بحث توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل به میان می آید، نمونه‌ سازی یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گام ها به شمار می آید. به همین منظور ما، بهترین روش‌ها و نکاتی را که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد را در این مقاله مورد بررسی قرارمی دهیم. قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین توسعه دهنده را برای پروژه خود انتخاب کنید تا کار توسعه طراحی اپلیکیشن خود را به بهترین شکل و با موفقیت انجام دهید. در این مرحله از کار نمونه سازی اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد تا آنچه را که می خواهید به بهترین شکل انجام دهید.

نمونه سازی اپلیکیشن چیست؟

برای نمونه سازی در طراحی اپلیکیشن موبایل، ابتدا یک نسخه ابتدایی بسازید و سپس با ارائه یک محصول قوی به موفقیت برسید. به همین ترتیب، نمونه سازی سریع‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به یک دیدگاه درست و قوی در جهت موفقیت در پروژه است. نمونه سازی کد نویسی و یا برنامه نویسی نیست، بلکه یک نمونه اولیه است که دیدگاه کلی از طراحی، قابلیت و ظاهر برنامه به شما می دهد که به شما در جهت رسیدن به بهترین استراتژی کمک می کند. Wireframe و نمونه‌سازی برنامه یک قدم و گام مهم و حیاتی است؛ بهترین روش برای انجام این کار از طریق اصول و قوانین wireframes و نمونه‌های اولیه است.

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید یک اپلیکیشن را نمونه سازی اولیه کنید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند که یک ظاهر بصری و اولیه را بدون کد نویسی طراحی کنید. این ابزارها بسیار مهم و کاربردی هستتند که نه تنها در ابتدا پروژه بلکه در ادامه راه نیز به کمک شما می آیند چرا که به وسیله این برنامه ها می توانید تغییراتی در طراحی و یا قابلیت های برنامه بدهید و میزان کارایی و تاثیر این تغییرات را قبل از اعمال بر روی اپلیکیشن اصلی بسنجید.

در نمونه‌سازی اپلیکیشن عجله نداشته باشید.

یکی از دلایلی که ما توصیه می کنیم که یک نمونه اولیه از اپلیکیشن خود را نمونه‌سازی کنید این است که دیگر نیاز نباشد در طول پروژه مدام فکرتان مشغول به طراحی، ظاهر و... باشد و تا جایی که ممکن است در زمان صرفه‌جویی شود. زمانی که در مرحله‌ی نمونه‌سازی هستید، عجله‌ای برای اتمام کار نداشته باشید چرا که در نهایت باعث صرفه‌جویی در زمان پروژه اصلی می گردد. نمونه‌سازی APP یک روش عالی برای پیدا کردن یک دیدگاه مناسب و درست نسبت به ایده و پروژه ای که در ذهن دارید است، بنابراین زمان صرف شده در این مرحله به هیچ وجه هدر رفته و اسراف شده نیست و هرچه بهتر در این مرحله اقدام کنید و عجول نباشید در نهایت در پروژه بسیار به شما کمک خواهد کرد. در مورد کار کردن با ما بیشتر فکر کنید و به مزیت‌های آن بیاندیشید.

به UI و UX در طراحی اپلیکیشن بسیار توجه کنید.

برنامه خود را از جهت رابط کاربری، تجربه کاربری و میزان مشتری محوری بودن بایستی مورد بررسی قرار دهید چراکه لازم است بدانید که کاربران چه دیدی نسبت به برنامه دارند و آن را چگونه هدایت و ناوبری می کنند. زمانی که اپلیکیشن ها به وجود می آیند بایستی خدماتی را به کاربر ارائه کنند و یا مشکلی از مشکلات آن‌ها را برطرف کنند. نمونه‌ سازی به شما کمک خواهد کرد تا از بابت این موضوع اطمینان خاطر پیدا کنید تا اپلیکیشن شما به جای خدمت‌رسانی باعث دردسر و گیج شدن بیشتر کاربر نگردد و دیگر نیاز نیست که APP تان را به صورت کامل طراحی کنید و بعداً تازه بخواهید میزان کارایی اپلیکیشن برای کاربر را بسنجید.

یک نمونه اولیه خوب نمونه ای است که به دور از هرگونه طرحی گرافیکی، شاخصه ها و ... باشد و بایستی کاملاً ساده باشد. در طول نمونه سازی سعی کنید که به برند ، محصول و ... فکر نکنید و فقط به دنبال یک طرح کلی و اولیه از اپلیکیشن خود باشید؛ این گونه است که شما می توانید یک دید کلی نسبت به APP پیدا کنید و نقاط ضعف و قوت آن را بشناسید.

ایده های تازه برای پروژه طراحی اپلیکیشن موبایل

کسب و کار شما و برنامه ای که می خواهید برای آن طراحی کنید، ایده شخص شما می باشد ، با نمونه سازی می توانید قبل از شروع پروژه اصلی، به خودتان فرصت این را بدهید که دوباره طراحی اپلیکیشن موبایل تان را ری دیزاین و یا باز نگری کنید و اگر ایده جدیدی که می خواهید در آن پیادهسازی کنید به ذهنتان رسید بتوانید آن را اجرا کنید. همواره چیزهایی وجود دارند که ممکن است از نظر پنهان بمانند و یا فراموش شوند مثلاً می خواهید که کاربران بتوانند از طریق عضویتشان در شبکه های اجتماعی به سیستم وارد شوند و یا ایده هایی از این قبیل. نمونه سازی این فرصت را به شما می دهد که قبل از اینکه شروع به پروژه اصلی کنید تمام این ایده ها و تصمیمات را بازنگری کنید. قرار دادن ایده های خود در یک ساختار منسجم به نام نمونه سازی اولیه به شما کمک خواهد کرد تا یک دید باز نسبت به اپلیکیشن پیدا کنید تا آنچه را که می خواهید بسازید. زمانی که به فکر ساختن APP تان می افتید اغلب به این فکر میکنید که باید برای تمامی سیستم عامل ها و پلتفرم ها آن را بسازید امّا راجروو، بنیانگذار Cooperatize می گوید: باید متناسب با نوع اپلیکیشن و متناسب با بودجه تان عمل کنید. او می گوید که ما قصد داشتیم تا یک APP بومی را طراحی کنیم بدین منظور ابتدا از پلتفرم موبایل شروع کردیم و آن را برای موبایل طراحی کردیم. در ادامه راه متوجه شدیم که همین کافی است و بدین ترتیب ما به وسیله ی codebase ،CSS آن را حفظ کریم. این دقیقاً همان رهنمود و توصیه بسیار مفید برای مواقعی که بودجه محدودی دارید ، می باشد.

برنامه های موبایلی یک روش هوشمندانه و عالی برای زود به دست گرفتن بازار می باشند . اکثر کاربران امروزه اکثر اوقاتشان را صرف گوشی های همراه می کنند و بدین ترتیب اپلیکیشن موبایل برای آن ها راضی کننده خواهد بود. برای اثبات این موضوع به طور مثال به اینستاگرام توجه کنید، متوجه درستی این دیدگاه خواهید شد. پس برای شروع از جایی که اکثر کاربران در آن حضور دارند و مخاطبان هستند ترس نداشته باشید .با توجه به این موضوع که شما طرح ها و پلن های مختلفی برای برنامه خود در نظر دارید بهتر است که از نمونه سازی استفاده کنید تا به وسیله اولویت بندی طرح ها و پلن های خود به این درک برسید که دقیقا هدف شما برای طراحی اپلیکیشن موبایل تان چه چیزی می باشد.

 

نحوه یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به بی اثر بودن شهرت دارند. احتمالا همه ما افرادی را دیده ایم که هر روز و ماه ها بازی های زبان انگلیسی انجام می دهند اما هنوز به سختی می توانند یک کلمه صحبت کنند! راه هایی برای جلوگیری از این وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن های زبان

زبان آموزان موفق حتما یک برنامه و ساختار برای مطالعه خود تهیه می کنند و در طی آن همه مهارت های زبان مورد نیاز خود را تمرین خواهند کرد. اپلیکیشن ها هم می توانند بخشی از این برنامه باشند. در ادامه نحوه استفاده از اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان را برررسی می کنیم.

لیست بهترین اپلیکیشن های انگلیسی اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.