طراحی سایت و بهینه سازی عکس های وب سایت در موتورهای جستجو

۳,۸۳۴ بازديد

طراحی سایت و بهینه سازی عکس های وب سایت در موتورهای جستجو

شروع و ایجاد راهکارهای رقابتی در هر کسب و کاری به صورت آنلاین ویا آفلاین ضروری می باشد.اگر کسب و کار شما به صورت یک سازمان می باشد، برای ایجاد رقابت ابتدا نیاز به شناخت سازمان خود را دارید. به ویژه اگر کسب و کار شما محصول وکالا نداشته و تولیدی نمی باشد.

شما به راحتی قادر به تشخیص این مزیت ها در اینترنت هستید، زیرا کسب و کار در اینترنت بر اساس اصول و مبانی کار بنا شده است. برخی از شرکتها منافع خود را از تبلیغات هدفمند در سایتهای پرترافیک دریافت و دیگر شرکتها از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی بدست می آورند.

اما یک راه نسبتاً آسان برای داشتن ترافیک بر روی وب سایت تان و البته بدون نیاز به تلاش ، بهینه سازی عکسهای وب سایت تان برای موتورهای جستجو می باشد. به تصاویر وب سایت خود به عنوان یک صفحهء وب بسیار کوچک در درون ساختار وب سایت خود نگاه کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود از برچسب های توصیفی برای تصاویر، متون کمکی و ساختارURL استفاده نمایید.

جستجوی عکسهای مناسب بسیار مهم است
وبلاگ نویسان موفق،نویسندگان و صاحبان وب سایتها، ارزش استفاده از عکسهای مناسب برای محتوای متن خود را به خوبی می دانند. عکسها ابعاد دیگری به متون و مقالات میدهند و خوانندگان بیشتر از صفحهء وب راضی خواهند بود.

 بسیاری از عکسهایی که برای اهداف بهینه سازی در موتورهای جستجو استفاده می شوند، مفید واقع نخواهند شد. در واقع راه خوبی برای استفاده از بک لینک ها و ترقیب بازدید کنندگان می باشد. نیازی نیست حتماً عکس هایی که آپ لود میکنید توسط خودتان گرفته شده باشد، عکسهای زیادی در سایتهای رایگان مانند flicker-I stock photo قابل دسترسی و استفاده می باشد.( البته اطمینان پیدا کنید که هیچ گونه حق کپی رایتی را نقض نکرده اید)

استفاده مناسب از کلمات کلیدی در مکان مناسب
کلید واژه ها بخش جدائی ناپذیری از هرگونه تلاش در موتورهای جستجوی بهینه سازی شده می باشند. در واقع به منظور بهینه سازی تمامی انواع موارد دیجیتالی اعم از ویدئو تا postcasts ... به کار می رود. در صورت استفاده از کلمات کلیدی برای عکسها، تاًثیر به سزایی در وب سایت شما خواهد داشت. حتماً تصاویر وب سایت خود را تغییر نام داده زیرا نام "12345RR.JPG" در بهینه سازی عکسهای وب سایت شما کمکی نخواهد کرد. این مرحله بسیار ساده قدم بزرگی در جهت بهتر شدن رتبه بندی وب سایت شما خواهد داشت.

استفاده از متون توصیفی بسیار مهم است
استفاده از برچسب های توصیفی، اسم فایل ها و متون تبدیلی برای تصاویر بسیار مهم است. زیرا موتورهای جستجو نمی توانند از متون اطراف تصاویر به عنوان مرجع استفاده نمایند.

از این آپشن با اضافه کردن کلمات کلیدی در متون توصیفی، alt text و دیگر برچسب های وابسته به عکسها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید یکی از مهمترین عناصر تاًثیرگذار در جهت بهینه سازی تصاویر، anchor text بوده، بنابراین از مزایای آن استفاده نمایید.

همانطور که مشاهده میکنید بهینه سازی عکسها، یک راهکار مستقیم است که دهها برابر تلاش شما در جهت بهینه سازی سایت تان مفید خواهد بود. با پیروی از دستورالعمل فوق به زودی ترافیک زیادی که از جهت جستجوی تصاویر ایجاد میشود را خواهید دید.

 

استفاده از تگ Alt

در ابتدا باید بدانید که گوگل، اهمیت و ارزش بسیار زیادی برای تگ‌های Alt قائل است به گونه‌ای که می‌توان اظهار داشت استفاده از آن برای عکس‌ها تا حدودی ضروری است. تگ Alt در واقع موضوع و محتوای یک تصویر را بیان می‌کند و همچنین یک راهنمای کلی برای کاربرانی است که در حال مشاهده تصاویر صفحه شما هستند. همچنین شما با استفاده از تگ Alt، موضوع و عنوان عکس‌ها را به موتورهای جستجو نشان می‌دهید و زمینه بهینه سازی و بهبود رتبه بندی برند خود را از این طریق فراهم می‌کنید. از دیگر ویژگی‌های مفید تگ‌های Alt می‌توان به بکار رفتن آن با عنوان “متن جایگزین” در زمان بروز مشکل در بارگذاری تصاویر اشاره نمود. با این ویژگی، کاربران علی رغم عدم دسترسی به عکس، از مفهوم آن مطلع خواهند شد.

اضافه کردن عکس به نقشه سایت یا Site Map

برای بارگذاری تصاویر منتخبتان، الزامی برای ساخت نقشه سایت جدید وجود ندارد. به عبارتی دیگر، شما می‌توانید در سایت مپ مورد استفاده‌تان، صرفا اطلاعات را بر روی تصاویر قرار دهید. همچنین برای هر URL لیست شده در سایت مپ، میتوانید اطلاعات و توضیحات تکمیلی را به تصاویر مهم موجود در آن صفحه اضافه نمایید.

معرفی چند ابزار رایگان برای بهینه سازی تصاویر

در انتها، سعی داریم چند ابزار کاربردی و رایگان را برای بهینه سازی تصاویر به شما معرفی کنیم :
• TinyJPG
• Kraken.io
• Optimizilla
• Photoshop
• Compressor.io

منبع : سئو مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.