نکات مهم در طراحی سایت، برای گسترش کسب و کار برند

۳,۸۱۸ بازديد

نکات مهم در طراحی سایت، برای گسترش کسب و کار شما چه می باشد؟ ما در این مقاله سعی کردیم این نکات مهم را به طور مختصر و خلاصه برایتان توضیح دهیم تا از آن ها بتوانید استفاده کنید 

8) حداقل کلیک

این نکته بسیار مهم می باشد که . بین بازدیدکنندگان و اطلاعات، حداقل کلیک ممکن را در نظر بگیرید. این به این معناست که بازدیدکننده مجبور نباشد برای دستیابی به اطلاعات مورد نیازش کلیک کند، کلیک کند و کلیک کند. کلیک کردن زیاد باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت را ترک کنند.

9) محدود کردن صفحه به 2 قسمت

در طراحی سایت بسیار مهم است که بازدیدکنندگان برای دیدن و مطالعه کردن مطالب سایت مجبور نباشند از head اصلی صفحه در قسمت فوقانی، بیش از حد پایین بیایند. پس صفحات را با اطلاعات بیش از حد و اضافی پر نکنید. شما معمولاً باید اطلاعات خود را در یک صفحه از سایت، به اندازه 2 صفحه نمایش تقسیم کنید. البته مقالات از این قاعده پیروی نمی کنند و استثنا هستند.

10) یک منوی مسیریابی در هر صفحه قرار دهید

در طراحی سایت خود، همیشه در صفحات یک منو قرار دهید. این به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد، در هر جایی از سایت که قرار دارند به صفحه اصلی و یا هر صفحه ای که مایل هستند باز گردند. از قرار دادن لینک های مسیر یابی در پایین صفحات خودداری کنید. چون بازدیدکنندگان مجبور می شوند برای دستیابی به آنها تا انتهای صفحه، پایین بروند.

11) قابلیت خواندن وب سایت!

یک خط از متن نباید بیش تر از 6000 پیکسل عرض داشته باشد. این جمله به چه معنا است؟

یعنی که صفحه وب سایت شما نباید عریض تر و بزرگتر از دو سوم صفحه نمایش مانیتور شما باشد. مشکل اینجاست که لایه عریض صفحه به قدری عریض می شود که خواندن مطالب را برای آن دسته از کاربرانی که مانیتورهای عریض دارند سخت می کند. چون این لایه مجبور است خودش را با صفحه نمایش آن کاربر هماهنگ کند. پس این مورد را در طراحی سایت خود حتماً لحاظ کنید.

12) از ترکیب رنگ مناسب در متن استفاده کنید

تعدادی ترکیب رنگ هستند که در طراحی سایت نتیجه خوبی در پی نخواهند داشت. به عنوان مثال ترکیب متن سبز روشن با پشت زمینه قرمز روشن که اخیراً در چندین سایت دیده شده، باعث به وجود آمدن درد در ناحیه چشم خواهد شد. پس به فکر بازدیدکنندگان و سلامتی آنها و در نهایت ترافیک سایت خود باشید.

14) به دنبال یک مشاور باشید

یک مشاور و یا یک طراح خوب تمام نکات بالا را در طراحی سایت لحاظ خواهد کرد. پس اگر خود قصد طراحی سایت خود را ندارید، به دنبال یک طراح مناسب و حرفه ای باشید که در رابطه با بهینه سایت برای موتورهای جستجو، اطلاعات کافی داشته باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.