تفاوت سایت‌های استاتیک و داینامیک چیست

۳,۹۰۰ بازديد

تفاوت سایت‌های استاتیک و داینامیک چیست

اصولا به وبسایت‌هایی که احتیاجی به تغییرات زیادی ندارند و معمولا تمام المان‌های سازنده‌ی آن‌ها ثابت بوده و مدام به‌روزرسانی نمی‌شود یک وبسایت استاتیک (Static) یا ایستا می‌گوییم.

به عنوان مثال وبسایت‌های تک صفحه‌ای، برخی از لندینگ‌پیج‌ها، صفحات ساده‌ی معرفی و در کل تمام سایت‌هایی که حاوی محتوای ثابتی بوده و احتیاج چندانی به ویرایش ندارند می‌توانند به صورت استاتیک ایجاد شوند، پیاده‌سازی این‌گونه وبسایت‌ها پیچیدگی چندانی نداشته و تنها با استفاده از مواردی که تا به اینجا یاد گرفتیم قابل اجرا و پیاده‌سازی هستند.

اما سایر وبسایت‌ها، به عنوان مثال سایت‌های محتوا محور، شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و… که مدام در حال به روزرسانی و ویرایش هستند را سایت‌های داینامیک (Dynamic) می‌نامند، در حقیقت اگر بخواهیم علت این موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که به روزرسانی چنین وبسایت‌هایی به روش وبسایت‌های استاتیک کاری طاقت‌فرسا و تقریبا غیر ممکن است.

به همین دلیل سیستم‌هایی طراحی شد که کار ویرایش و به‌روزرسانی را از طریق یک پنل مدیریت در اختیار صاحب سایت قرار دهد، تقریبا اکثر وبسایت‌های امروزی که با آن ها سرو کار داریم جزو سایت‌های داینامیک به حساب می‌آیند.

طراحی و ایجاد این قسمت از سایت (بک‌اند) نیازمند به کارگیری ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی خاصی است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم، در اصل این موارد ادامه‌ی مراحل قبلی هستند که قبل‌تر در مورد آن‌ها بحث کردیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.