چگونه بهترین قالب را برای وبسایت خود انتخاب کنیم؟

۳,۹۰۰ بازديد

چگونه بهترین قالب را برای وبسایت خود انتخاب کنیم؟

برای طراحی سایت حرفه‌ای نیازی نیست خیلی چیز‌ها را بدانیم. فقط با توجه به همین چند نکته کلیدی می­‌توانید قالب سایت خودتان را به میزان قابل توجهی بهینه کنید. پس توصیه می‌کنم خواندن این مقاله رو به هیچ وجه از دست ندهید.

قدم اول: انتخاب قالب سایت متناسب با حوزه فعالیت

ایرادی ندارد اگه از قالب‌های آماده طراحی سایت استفاده کنید اما قبلش توجه کنید که این قالب‌های سایت معمولاً مختص حوزه‌های کاری بخصوص طراحی شده‌اند. مثلا فرض کنید یک کسب و کار که در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند بخواهد از قالب سایت یک رستوران برای طراحی حرفه‌ای سایتش استفاده کند!

خب قاعدتاً فاجعه است و آن‌ها هیچ وقت نمی‌توانند با انتخاب یک قالب نامناسب، به ایده آل هایی که دارند برسند. پس اولین قدم برای طراحی سایت، شناخت قالب‌های مختلف و در ادامه انتخاب یک قالب مناسب است.

جذابیت سایت: لطفا کمی بیشتر سلیقه به خرج دهید! 

توجه کنید شما فقط یک بار به طراحی سایت احتیاج دارید، پس سلیقه بیشتری بگذارید و مطمئن باشید که یک انتخاب درست، کارتان را چند مرحله جلو می‌اندازد. مشتری‌های سایت را بشناسید و متناسب با سلیقه و طرز فکر آن‌ها عمل کنید. طبیعی است که انتظارات افراد مختلف مثل همدیگر نیست. پس هنر، شناختن مخاطب سایت و برآورده کردن انتظارات گروه‌های متفاوت است. توجه کنید مشتریان یا مخاطبان سایت شما متناسب با سن، جنس و یا حتی حیطه کاری که در آن تخصص دارند، انتظار متفاوتی از طراحی سایت شما دارند.

محتوا، جذاب‌ترین بخش یک سایت

وبسایت‌های مختلف طبیعتاً به محتوای متفاوت هم نیاز دارند. یک وب سایت خبری قاعدتاً به فضایی برای متن های طولانی‌تر، دسته بندی و آرشیو اطلاعات نیاز دارد. یا مثلا یک شرکت مشاور بازاریابی به روش­‌ها­ی کاربردی برای نمایش خدماتی که ارائه می‌دهد احتیاج دارد. پس اگر یک وبسایت مرتبط با زمینه کاری، تولید محتوا داشته باشد، قطعاً مشتریان هم زمان بیشتری در سایت می‌گذرانند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی و سایت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌کنند قطعاً اهمیت بیشتری دارد چون دقیقاً رابطه مستقیمی بین ارتباط و البته کیفیت محتوای سایت و تعداد بازدید‌هایی که منجر به خرید می‌شوند وجود دارد.

فراموش نکنید که طراحی قالب سایت باید به نحوی باشد که بستر مناسبی برای بارگذاری فایل‌ها و ویدیو‌هایی که قرار است در آینده به روی سایت قرار بگیرند، داشته باشد. پس بهتر هست قبل از آن که به فکر طراحی قالب سایت باشیم، به نوع محتوایی که قرار در آینده بر روی سایت بارگذاری بشوند فکر کنیم و متناسب با آن طراحی سایت را انجام بدهیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.