طراحی سایت موفق با اسکرول طولانی

۳,۸۰۸ بازديد

طراحی سایت موفق با اسکرول زیاد

 

در این مقاله قصد داریم چند روش برای ایجاد طراحی سایت با اسکرول طولانی که توجه کاربران را جلب می نماید، معرفی نماییم. اسکرول طولانی می تواند راهی درخشان برای جذب کاربران باشد. قالب های اسکرول طولانی، وب سایت هایی هستند که چندین بار اسکرول میشوند تا تمام محتوا از آن سایت دریافت شوند و یا این که حسن مطلب در آن ها ادا شوند و به عبارتی کابر متوجه شود که دقیقا چه هدف از این سایت چه می باشد

1 ایجاد محتوای جذاب

کلید اول برای موفقیت، در هنگام استفاده از یک وب سایت با اسکرول طولانی، وجود محتوای جذاب و با کیفیت است. هیچ آزمونی برای کیفیت محتوا، که به شما بگوید آیا چیزی را که خلق می کنید خوب است یا خیر وجود ندارد. (تجزیه و تحلیل کاربر این اطلاعات را فراهم می کند.)

اما چند مورد زیر می تواند به شما برای ایجاد بهترین محتوا، کمک نماید:

یک روایت جالب بگویید و آن را متعلق به خود کنید.

از تصاویر با وضوح بالا و جالب، مانند عکس ها، تصاویر و فیلم ها استفاده کنید.

دلیلی را برای اسکرول ارائه دهید.

انتخاب ها را محدود نمایید، در طراحی سایت، کارهایی را برعهده کاربران بگذارید، اما آنها را با گزینه های بسیار زیاد دچار سردرگمی نکنید.

محتوای جذاب بنویسید. در حالیکه تصاویر تاثیرات اولیه را میگذارند، کلمات چیزهایی هستند که کاربران را برای حرکت در میان محتوا، نگه می دارند.

  1. ساخت یک تم بصری

یک تم بصری قوی، به کاربران کمک خواهد کرد که بفهمند آیا روایت از صفحه با اسکرول قبلی، همچنان ادامه دارد. علائم رنگی معمول، فلش ها و خطوط اتصال یا حتی صفحاتی که به نظر می رسد همپوشانی داشته باشند، می توانند یک خط بصری از اسکرول تا اسکرول را ایجاد کنند. این کمک خواهد کرد که کاربران در طول طراحی حرکت کنند.

و در اینجاست که چگونگی اینکه آیا طراحی سایت با اسکرول طولانی برای وب سایت شما، کار می کند یا خیر را خواهید فهمید. مدت زمان صرف شده بروی سایت را در تجزیه و تحلیل های خود پیگیری کنید. آیا کاربران بر روی وب سایت، بیشتر از زمانی که انتخاب های اسکرول طولانی تری وجود داشت، می مانند؟ آیا آنها با محتوای بیشتر یا کمتر، تعامل دارند؟

اسکرول طولانی باید به ترافیک وب سایت کمک کند. توجه داشته باشید که اسکرول طولانی برای همه افراد یا هر نوع محتوا مناسب نمی باشد.

  1. لذت بردن از تعاملات

یکی از چیزهای خارق العاده در مورد اسکرول طولانی، این است که کاربر را به تکنیک داستان سرایی در وب بسپارید. که اغلب شامل بسیاری از تعاملات کوچک هستند که برای لذت بردن کاربران طراحی شده است. از انیمیشن ها، اقدامات اسلایدی، تکنیکهای پیمایشی، تا تصاویری که روی صفحه نمایشی نشان داده میشوند ( مثلاً تصویر شخص از کودکی تا بررگسالی بر روی هم ریخته میشود، به گونه ای که در عرض چند ثانیه این روند رشد نشان داده میشود) ، این تعاملات کوچک می تواند به کاربران کمک کند.

هر بخش متفاوت از اسکرول، شامل انیمیشن هایی است که منحصر به آن منطقه ی محتوا، هستند. از آنجا که عناصر، تعاملات و محتوا متفاوت هستند (اما همچنان الگوهای به خوبی درک شده کاربر را دنبال می کنند)، برای بازدیدکنندگان برای هر حرکت ناگهانی موس (flick مانند رد کردن اسلاید) چیز جدیدی وجود دارد.

  1. از تکنیک اسکرول استفاده کنید

یکی از دلایلی که طراحان، وب سایت های اسکرول طولانی را دوست دارند به خاطر این است که آنها در هر دو مورد دسکتاپ و تلفن همراه به خوبی کار می کنند. در واقع بسیاری از کاربران دستگاههای کوچک، اسکرول را نسبت به کلیک (click) یا ضربه ی آهسته (tap) ترجیح می دهند، زیرا همه اطلاعات بطور ساکن در یک مکان قرار دارند و دسترسی به آنها آسان میباشد.

از یک تکنیک اسکرول مانند پارالاکس (اختلاف منظر) ،Color Blocking (به معنای کنار هم قرار دادن رنگ‌های جیغ و پررنگ)، یا انواع mixed content (صفحات نمایشی متناوب که با تصاویر، متن یا ویدیو سنگین شده اند) برای حفظ مثبت در طراحی سایت استفاده کنید. با استفاده از تکنیک های اسکرول، طراحی به کاربران سیگنال می فرستد که ضمن اینکه محتوا عوض میشود، جذاب هم میماند. این اثرات همچنین می توانند اسکرول صفحات را تشویق کنند، زیرا کاربران می خواهند ببینند که بعد از این چه اتفاقی می افتد. و با یک اسکرول طولانی، تمام محتوا در یک صفحه قرار میگیرد، بنابراین شما مجبور نیستید دوباره به پاپ آپ یا ناوبری پنهان تلفن همراه، فکر کنید. همه چیز برای کاربران براحتی فراهم است.

5 .تهیه یک نقشه راه

کاربران هنگامی که به سراغ وب سایت های با اسکرول طولانی می آیند، می خواهند بدانند کجا هستند و چه زمانی به محتوای مورد نظر، میرسند. شما نیاز دارید که یک نقشه راه را تهیه کنید. نقشه راههای کاربران وب سایت در فرم های مختلف ظاهر میشوند:

ناوبری چسبان (یعنی فرضا یک عنوان مثل منو ثابت میماند)

نقاط یا عناصری که نشان می دهد چقدر از محتوا باقی مانده است

فلش ها یا نشانه هایی که به کاربران می گویند بعد از هر کاری چه کار دیگری باید انجام دهند.

راهی برای بازگشت به ابتدا یا پایان


6 .اهداف روشن طراحی

وب سایت های اسکرول طولانی، بی پایان نخواهند بود. طراحی باید یک شروع، یک پایان و اهداف روشنی را برای کاربر دربر داشته باشد. قبل از اینکه شما در مورد نحوه اسکرول در طراحی سایت فکر کنید، آنچه را که قرار است هدف نهایی باشد، ترسیم نمایید. اطمینان حاصل کنید که هر بخشی از طراحی اسکرول طولانی کمک می کند تا کاربران به این هدف دست پیدا کنند.

 

به مثال بالا نگاه کنید: هر صفحه و هر اسکرول شامل یک دکمه فراخوان - اقدام می باشد که در طراحی سایت، بصورت مرکزی قرار داده شده است، که دیدن و کلیک بر روی آن بسیارساده است. داشتن دکمه فراخوان - اقدام در مکان های مختلف، مهم است زیرا تمام کاربران تا آخر صفحه اسکرول نمی کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.