طراحی سایت چگونه بر رتبه بندی در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد؟

۳,۸۱۷ بازديد

طراحی سایت چگونه بر رتبه بندی در موتورهای جستجو تاثیر دارد؟

شاید بسیاری از این مطلب غافل باشند، اما داشتن یک وبسایت با طراحی مناسب، خیلی بیشتر از آنچه برخی فکر می کنند، حائز اهمیت است. همه ما می دانیم که تجربه کاربری یک وبسایت، به طراحی آن وبسایت بستگی دارد، اما آیا می دانستید که رتبه بندی شما در موتورهای جستجو نیز تا حد قابل توجه ای، به طراحی سایت شما وابسته است و از آن متاثر می شود؟
آگاه باشید که اگر طراحی سایت شما ضعیف باشد، همیشه در رتبه های پایین قرار خواهید گرفت و از ترافیک کمی برخوردار خواهید شد.

در ادامه به برخی از عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی وبسایت ها در موتورهای جستجو می پردازیم:

سرعت بارگذاری صفحه:

یکی از عوامل مهم در رتبه بندی از نظر بسیاری از موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری وبسایتتان می باشد. اکثر کاربران، به دنبال صفحاتی هستند که سریع بارگذاری می شوند و اگر با صفحه ای مواجه شوند که بارگذاری آن کند است، به احتمال زیاد آن صفحه را رها خواهند کرد، به همین دلیل، موتورهای جستجو همواره، وبسایت های سریع را در رتبه های بالا قرار می دهند و وبسایت های کند را به رده های پایین تر می فرستند. یک طراحی وب سایت ضعیف، نمی تواند سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد و بنابراین در رتبه های پایین قرار خواهد گرفت.

نویگیشن یا ناوبری:

حرکت روان و آسان در یک سایت به دو دلیل مهم است: اول اینکه، اگر کارکردن با سایت آسان باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان دوباره به وبسایت برگردند، بسیار زیاد است.
دوم اینکه، موتورهای جستجو، اطلاعاتی را در خصوص نحوه طراحی سایت ها جمع آوری می کنند و از این اطلاعات برای رتبه بندی آنها استفاده می کنند. لذا سعی کنید در طراحی سایت خود، توجه ویژه ای به تجربه کاربری داشته باشید تا کاربران و همچنین موتورهای جستجو، به راحتی به خواسته خود برسند.

تصاویر:

موتورهای جستجو، اهمیت فراوانی برای تصاویر قائل می شوند. تصاویر، باید برای استفاده در وب بهینه و سازگار شوند، اما به علاوه باید به نحوی رده بندی شوند که به آسانی شناسایی شوند. یک طراحی سایت مناسب و خوب به این نکته توجه دارد  و احتمال اینکه تصاویر شما در نتایج جستجو نمایان شوند را افزایش خواهد داد، و باعث می شود که سایت شما در رده های بالای رتبه بندی قرار بگیرد و بتوانید به هدفی که دارید به اسانی برسید

عوامل فراوانی در طراحی وب سایت وجود دارد که باعث ارتقاء یا تنزل رتبه بندی شما در موتورهای جستجو می شود. اگر می خواهید وبسایتتان از نظر ظاهری، عالی باشد و همچنین رتبه بالایی در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو داشته باشد، حتما به این موارد در طراحی سایت خود توجه داشته باشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.