نکاتی برای بهتر نوشتن صفحه درباره ما

۳,۸۲۳ بازديد

3 قدم به سوی عملکرد بهتر صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در طراحی سایت

من به هر طریقی که با بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین روبرو شده‌ام، متوجه شده‌ام که همگی یک مشکل واضح و یکسان داشته‌اند و مشکل آنها، صفحه‌ی "درباره‌ی ما" ضعیف و غیرمتقاعد کننده‌ی آنها در طراحی سایت شان بوده‌است.

این ضعف برای من باورکردنی نیست، چرا که صفحه‌ی "درباره‌ی ما" یکی از مهمترین بخش‌های یک برند می‌باشد و برخلاف ساخت لینک و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، نیاز به تلاش یا سرمایه‌ی گذاری پیوسته ندارد.

صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در طراحی سایت، اغلب بخشی از یک سفر خرید می‌باشد. این صفحه می‌تواند باعث جذب افراد به سایت شما شود و آنها را متقاعد کند تا با شما تعامل داشته باشند و در این دوران بحرانی، می‌توانید از این صفحه برای ایجاد اعتماد به شما و کسب‌وکارتان استفاده کنید.

ایجاد یک صفحه‌ی قدرتمند "درباره‌ی ما" فقط یکبار انجام می‌گیرد، اما هم وفاداری به برند و هم تبدیلات را برای چندین ماه افزایش خواهد داد.

چرا صفحه‌ی "درباره ما" بسیار اهمیت دارد؟

صفحه درباره ما، اغلب یک صفحه‌ی ورود است.

چه شما یک صاحب کسب‌وکار و یا یک وبلاگ نویس باشید، صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در جستجوهای مربوط به برند، در رتبه‌بندی خوبی قرار می‌گیرد (جستجوهایی که شامل نام شما، یا نام برند شما می‌باشد). یا حداقل در قسمت پیوندهای سایت شما و یا مینی پیوندهای آن در موتور جستجو به نمایش در می‌آید.

این بدان معناست که مشتریان شما اغلب از طریق صفحه‌ی "درباره‌ی ما" وارد سایت شما خواهند شد. آیا متقاعد کردن آنها به جستجوی بیشتر (یا تعامل بیشتر) در سایت خود از طریق این روش خوب است؟

بیایید فراموش نکنیم که جستجوهای مربوط به برند، اهداف بالایی دارند زیرا افرادی که نام برند شما را در موتور جستجو تایپ می‌کنند، از قبل شما را می‌شناسند یا در مورد محصولات شما شنیده‌اند. ناتوانی در برآورده کردن نیازهای آنها منجر به از دست رفتن فرصت می‌شود.

صفحه درباره ما در طراحی سایت اغلب باعث تبدیل بیشتر می‌شود

اغلب چه زمانی صفحه‌ی "درباره‌ی ما" یک کسب‌وکار را پیش از خرید محصول بررسی می‌کنید؟ من همیشه این کار را انجام می‌دهم، مخصوصاً اگر برند جدیدی باشد که تا به حال اسم آن را نشنیده باشم یا حتی مواقعی که بحث خرید کردن نباشد.

هر زمانی که پیغامی به دست من می‌رسد یا تقاضای تبادل اطلاعات و یا مصاحبه از من می‌شود، همیشه صفحه‌ی "درباره‌ی ما" آنها را بررسی می‌کنم. من از برقراری ارتباط با وبلاگ‌نویسانی که خود را جدی نمی‌گیرند، امتناع می‌کنم.

به همین صورت، من اغلب زمانی که در تلاش برای پیداکردن راه ارتباطی و استفاده از آن در مقاله‌ی خود هستم، به صفحه‌ی "درباره ما" مراجعه می‌کنم.

در موارد شخصی، من همیشه صفحه‌ی "درباره ما" را باز می‌کنم تا پروفایل‌های شبکه‌ی اجتماعی برند مورد نظر را پیدا کنم تا آنها را دنبال کنم.

یک صفحه‌ی "درباره ما" در طراحی سایت شما که ساختار خوب و جزئیات زیادی را در بر نداشته باشد، دارای میزان تبدیل کمی بوده و همچنین فاقد بک‌لینک یا دنبال‌کننده خواهد بود.

این صفحه، یک ابزار مهم برای بهینه سازی است.

ما دقیقاً نمی‌دانیم که گوگل چگونه بررسی میکند و چه معیار هایی خواهد داشت برای این که یک سایت را به عنوان یک برند در نظر بگیرد یا خیر، اما از تئوری ها و نظریه‌ها به خوبی آگاهی داریم تا به گوگل در تصمیم‌گیری در این مورد کمک کنیم. صفحه‌ی "درباره ما" یک ابزار با ارزش و کامل برای بهینه‌سازی می‌باشد.

اول از همه، چیزی که ما می‌دانیم این است که صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در راهنمای رتبه‌بندی انسانی گوگل، با عنوان یکی از راه‌های تعیین تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T) هر صفحه به آن اشاره شده است.

رتبه‌بندی از سوی افراد، تاثیر مستقیمی بر نتایج جستجو ندارند، اما ارزیابی آنها برای الگوریتم گوگل در رتبه‌بندی بهتر صفحات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر صفحه‌ی "درباره‌ ما" در راهنمای آنها مطرح شود، احتمالاً آنها از این صفحه به عنوان یک سیگنال و علامت رتبه‌بندی استفاده می‌کنند.

دوم اینکه، گوگل از اطلاعاتی که شما در صفحه‌ی "درباره ما" هنگام طراحی سایت قرار می‌دهید، استفاده می‌کند تا کسب‌وکار شما را وارد پایگاه اطلاعاتی و دانش خود کند، بنابراین قراردادن اطلاعات دقیق و جزئی بسیار اهمیت دارد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، چگونه می‌توانید یک صفحه‌ی خوب "درباره‌ ما" را ایجاد کنید؟

  1. با قدرت شروع کنید.

این مرحله، منحصر به این صفحه‌ی خاص نیست، اما از اهمیت آن کم نخواهد کرد
تصور کنید که صفحه‌ی "درباره ما"، همانند کارت ویزیت شرکت شما می‌باشد. افراد باید به محض دیدن آن، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما داشته باشند. صفحه‌ی شما بیاد جذاب و به یاد ماندنی باشد و در نگاه اول و بدون اینکه لازم باشد به پایین صفحه مراجعه کند، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

برای مثال، شرکت Cisco با یک تصویر قدرتمند و یک پیغام واضح شروع کرده است:

شرکت Nextiva با شعار اساسی خود شروع کرده است:

شرکت Slack، به ما کاری که انجام می‌دهند را می‌گوید و آمار تاثیرگذار از فعالیت‌های خود را به طور خلاصه ارائه می‌کند.

بیان داستان برند، یک روش عالی برای برجسته‌تر کردن و خاطره‌انگیزتر کردن صفحه‌ی "درباره ما" می‌باشد. شرکت Terminus با ارائه‌ی یک تاریخچه‌ی کوتاه از شرکت خود، کار بسیار خوبی را با صفحه‌ی خود انجام داده اند که باعث می‌شود شما به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد شرکت آنها باشید:

و برنامه و سایت Zoom، با یک ویدیو و فهرستی از ارزشهای شرکت کار خود را شروع می‌کند:

شروع کردن کار و صفحه‌ی سایت خود با یک ویدیوی کوچک و جذاب، احتمالاً بهترین ایده می‌باشد، زیرا ثابت شده‌است که این ویدیوها بازدیدکنندگان را متقاعد می‌کند تا کمی بیشتر در صفحه‌ی وبسایت بمانند و شروع به تعامل با صفحه‌ی شما کنند.

شما می‌توانید یک ویدیوی کوتاه و حرفه‌ای را در عرض چند دقیقه با استفاده از ویرایشگرهای ویدیویی آنلاین در سایت خود آپلود نمایید.

30 دقیقه زمان می برد تا یک ویدیوی جذاب ایجاد شود تا آن را بر روی صفحه فرود خود قرار دهید.

  1. برند خود را به دیگر ابزارها و نهادها لینک کنید.

با وجود تمامی اطلاعات بی فایده در مورد لینک های خارجی نوفالو (nofollowing) و یا حتی لینک دادن به خارج از سایت، بازاریابان و وبلاگ نویسان یک مورد مهم را به فراموشی سپرده اند: داشتن لینک، تنها راه گوگل برای جستجو در وب می باشد.

علاوه بر آن، گوگل به لینکهایی نیاز دارد تا:

درک کند که هر صفحه چگونه به خوبی ارجاع داده شده است (و از این رو اقتدار دارد).

نقشه ای از سایت ها، نهادهای پشت آن، و مفهومی که ارائه می‌کنند را ایجاد کند.

اینجاست که لینک دادن یا پیوند دادن به دیگر نهادها (برای مثال، برندها، سازمان ها، مکان ها و غیره) اهمیت پیدا می کند. در واقع، این امر به گوگل کمک می کند تا جایگاه شما را در پایگاه دانش خود شناسایی کند.

برای اینکه به شما ایده‌هایی را بدهد، مطمئن شوید که در طراحی سایت خود به موارد زیر لینک و یا پیوند دهید:

جوایز و مدارک حرفه‌ای شرکت‌تان

ارجاعات مشخص شده و مهم

کنفرانس‌هایی که شما در آن صحبت کرده اید.

برای وبلاگ‌های شخصی، به دانش خود و شرکت‌هایی که قبلاً در آن کار می‌کردید، ارجاعاتی را بدهید.

  1. از فراخوان اقدام به عمل (CTA) استفاده کنید.

اکثر صفحات "درباره‌ی ما" که تاکنون با آن برخورد داشته‌ام، یک مشکل مشترکی داشته اند: مشخص نیست که وارد صفحه‌ی فرود می‌شوند، قرار است چه کارهایی انجام دهند؟

با توجه به نقش صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در سفر خرید (ممکن است مشتریان از این طریق وارد سایت شما شوند یا از آن به عنوان یک نقطه تحقیقی پایانی استفاده کنند)، کمک به عبور آنها از کانال تبدیل بسیار اهمیت دارد.

بسته به ماهیت کسب‌وکار شما، از فراخوان اقدام به عمل (CTA) برای اهداف زیر استفاده کنید:

درخواست نسخه‌ی نمایشی

برقراری تماس

بررسی کاتالوگ

صحبت با ربات چت

امکان دریافت بروشور یا خبرنامه قابل دانلود

جدای از فراخوان‌های اقدام به عمل، راه‌های موثری وجود دارد تا راهبری صفحه‌ی "درباره‌ی ما" در طراحی سایت آسان‌تر شود. این راه‌ها عبارتند از:

مسیریابی بردکرامب

لینک‌های راهبری "فرار یا عبور" (که برای دسترسی نیز ضروری هستند).

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، فقط صفحه‌ی "درباره ما" را به عنوان یک صفحه فرود تجاری و نه یک منبع اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار خود در نظر بگیرید.

زمانی که کاربران وارد صفحه‌ی "درباره‌ی ما" می‌شوند، شما کاملاً می توانید از Google Analytics برای تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل یا فروش و تجربه کاربری استفاده کنید، اما این امر نیازمند برخی سازمان‌دهی‌ها می‌باشد.

سخن پایانی و نکات کلیدی

ایجاد و بهینه‌سازی صفحه‌ی "درباره‌ی ما" هنگام طراحی سایت یک اقدام ابتدایی کم تلاش است، مخصوصاً اگر که آن را با دیگر فعالیت‌های بازاریابی مقایسه کنید. با این حال، این موضوع می‌تواند چندین تغییر مثبت، مانند اعتماد بیشتر به برند و نرخ تبدیل بهتر را به ارمغان بیاورد.

شما باید صفحه درباره ما را هنگام طراحی سایت همانند یک کارت ویزیت ببینید، یعنی باید یک تاثیر بسیار خوبی در لحظه برای فرد ایجاد کند. یک چیز قابل توجه و تعاملی را در قسمت بالای صفحه‌ی "درباره‌ی ما" قرار دهید، چیزی مانند یک ویدیوی معرفی کوتاه، یک شعار یا یک عکس را قرار دهید.

استفاده از لینک‌ها، آنالیزهای معنایی، و نشانه‌گذاری‌های ساختاری را در نظر بگیرید تا به گوگل کمک کنید تا برند شما را در کنار نهادهای مهم و برجسته مرتبط کرده و آن را در پایگاه دانش خود قرار دهد.

فراخوان‌های اقدام به عمل (CTA) (و کسب تجربه با انواع مختلفی از آنها) را به این صفحه اضافه کنید تا بازدیدکنندگان صفحه‌ی خود را وادار به دنبال کردن نرخ فروش یا تبدیل کنید. یک صفحه‌ی "درباره‌ی ما"، در طراحی سایت ها اغلب دست‌کم گرفته می‌شود، اما بخش مهمی از تجربه کاربری مشتری را تشکیل می‌دهد. بنابراین، مطمئن شوید که مسیری که آنها می‌خواهند بپیمایند، مشخص باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.