تغییر تقاضا محصولات و طراحی فروشگاه اینترنتی از نظر سئو

۳,۸۱۳ بازديد

تغییر تقاضا محصولات و طراحی فروشگاه اینترنتی از نظر سئو

اگر در حال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید، احتمالاً متوجه تغییرات بسیار زیادی در نحوه نمایش و مصرف محصولات توسط مردم شده اید . گذشته از همه این ها ، نیازهای کل جهان تا حدی تغییر کرده است. منطقی است که عادت‌های خرید نیز تغییر کرده باشد.

این تغییر تقاضا ممکن می باشد که نیاز به تغییر در استراتژی بازاریابی شما هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی را نیز در پی داشته باشد. به عنوان یک متخصص سئو باید در نظر داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که خواسته‌های جدید محصول خود را در بازار درک کرده و اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر در طراحی فروشگاه اینترنتی برای سئو نیز مناسب باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی در این بازه زمانی با دو سناریوی کاملا متفاوت روبرو است

من با مشتری‌های فروشگاه آنلاین خودم و به عنوان یک مصرف کننده، متوجه شده‌ام که دو عامل همزمان بر تقاضای مشتری از محصول تأثیر می‌گذارد:

  1. محصول شما ناگهان کالای داغ و پرتقاضایی می‌شود و تقاضا سر به فلک می‌کشد.

تقاضای برخی کالاها با توجه به بازه های زمانی، متفاوت می شوند

به عنوان مثال: تقاضای کالاهای ورزشی، لوازم اداری در منزل و مبلمان حیاط خانه از زمان وضع دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی هرچه بیشتر شده اند.

  1. محصول شما ناگهان کمتر به بازار مربوط می‌شود و تقاضا به شدت کاهش می‌یابد.

وسایلی مانند پوشاک، کفش و کالاهای لوکس که همه آنها را تا حدی تجربه نمی‌کنند. حلقه‌های نامزدی گران قیمت و مرتبط با یک رویداد مهم زندگی کاهش چشمگیری می یابد.

برای تجزیه و تحلیل میزان بازدید سایت خود وقت بگذارید و در نظر بگیرید که محصول شما جزو کدام سناریو قرار دارد. بنابراین می‌توانید به عنوان یک بازاریاب از موقعیت خود بهترین استفاده را ببرید.

اگر محصول شما بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است

ممکن است وقتی محصول شما در فصلی تقاضای زیادی دارد، به ویژه در دوره رکود اقتصادی، فکر کنید که همه چیز مثبت است. اما یک تقاضای غیر منتظره می‌تواند باعث ایجاد انبوهی از چالش‌های بازاریابی در طراحی فروشگاه اینترنتی شما شود. در اینجا برخی از مهمترین ملاحظاتی که باید در صورت رونق محصولات شما در نظر گرفته شود، آورده شده است.

محصولاتی که موقتا موجود نیستند را مدیریت کنید

زنجیره تأمین همراه با افزایش تقاضا، دستورالعملی برای بروز یک فاجعه است، حداقل به طور موقت. اگر این موضوعی نیست که سایت شما به طور معمول با آن سروکار دارد، باید منتظر بمانید با این صفحات محصول چه کاری انجام دهید در حالی که منتظر ذخیره مجدد هستید.

هشدار تخریب: اگر در فروشگاه آنلاین خود محصول را دوباره شارژ می کنید، لطفاً 404 این صفحه را نداشته باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی درباره اینکه کاربران کجا می‌توانند محصول را در فروشگاه‌ آنلاین شما پیدا کنند یا نحوه اطلاع رسانی به آنها در زمان موجودی شدن آنلاین کالا در انبار ارائه ‌دهید.

در طراحی فروشگاه اینترنتی خود به سوالات متداول کاربران بپردازید

با توجه به شرایط فوق العاده‌ای که در مجموع تجربه می‌کنیم، مشتریان باید در موارد احتمالی که هنگام سفارش محصول با آنها روبرو می‌شوند، اطمینان حاصل کنند. پاسخ به سوالات کاربران و پیام رسانی به آنها در حجم سفارش بسیار مهم است، به دو دلیل زیر:

  1. شما احتمالاً آماده دریافت حجم گسترده‌ای از تماس‌های خدمات مشتری نیستید. حتی اگر آماده باشید، باید آنچه در توان دارید انجام دهید تا از تکرارهای خدمات برای مشتری خود دریغ نکنید!
  2. بسیاری از مشتریان نمی‌خواهند برای پاسخ دادن به یک سوال اساسی به قسمت خدمات مشتریان مراجعه کنند. اگر آنها نتوانند به سرعت اطلاعات را در سایت شما پیدا کنند، به احتمال زیاد سایت دیگری برای گرفتن پول خود پیدا می‌کنند.

اگر پس از طراحی فروشگاه اینترنتی خود نمی‌دانید مشتریان شما در مورد چه چیزی می‌پرسند، چند روش برای کشف این موارد وجود دارد:

مواردی که در قسمت خدمات مشتریان تکرار می‌شود، را بررسی کنید. آنها هر روز با مشتریان شما صحبت می‌کنند و احتمالاً بارها و بارها به همان سوالات یکسان پاسخ داده‌اند. اینها سوالاتی است که باید در محل به آنها پرداخته شود

گزارش‌های گپ خود را برای سوالات تکراری استخراج کنید

ببینید مشتری‌ها در شبکه‌های اجتماعی از چه چیزی می‌پرسند – موارد لینک شده و بدون لینک خود را بررسی کنید

به هر چیزی که می‌دانید نگرانی فعلی است رسیدگی کنید: آیا تأخیر در حمل و نقل وجود دارد؟ با انبار خود تماس گرفته‌اید؟ از قبل در مورد این موضوع به مردم اطلاع دهید تا بعداً خود را از پیام‌های مشتریان عصبانی نجات دهید.

شما می‌توانید به چندین روش مختلف در سایت خود به این سالات پاسخ دهید. افزودن بنرها، پنجره‌های بازشو و حتی نمایش برجسته صفحه سوالات متداول همه این گزینه‌ها هستند. فقط اطمینان حاصل کنید که یافتن پیام شما بدون کم شدن جزئیات مهم محصول به آسانی انجام می شود.

با کاربران خود در جایی که هستند آشنا شوید

اگر محصول شما به دلیل تغییر سبک زندگی برای مشتری شما ناگهان محبوب شده است (مانند کار در یک دفتر کار خانگی به جای کار در اداره)، می‌توانید زبان و تصاویر جدیدی را آزمایش کنید تا محصولات شما با محیط جدید نیز مرتبط باشند.

به عنوان مثال: Vari میز و سایر مبلمان اداری، از جمله میز ایستاده محبوب را می‌سازد. او ابتدا، در صفحه اصلی سایت فقط تصاویر تجاری در محل کار را نمایش می داد اما اکنون، آنها به طور برجسته از راه حل‌های میز کار برای یادگیری در خانه و محیط کار در خانه استفاده می‌کنند. این جایگزینی پیام رسانی متمرکز بر دفتر آنها نبود، بلکه آن‌ها را به روشی مفید تکمیل کرد.

در طراحی فروشگاه اینترنتی خود همیشه فرصت‌هایی برای ایجاد صفحات جدید پیدا کنید

با ظهور مفاهیم جدید، این فرصت برای صفحات جدید هم فراهم می‌شود - هم در محتوا و هم در محصولات.

مفاهیمی‌از این دست می‌توانند به نوعی در ابزار تحقیق کلمات کلیدی نوید بخش شما در طراحی فروشگاه اینترنتی تان باشد، اما مهم این است که سئو کارها بر اساس زبان کاربران واقعی کار می کنند تا به مفاهیم جدیدی که مرتبط با محصولات هستند مراجعه داشته باشند.

در اینجا چند روش برای ردیابی روندها قبل از ابزار سرچ کلمات کلیدی آورده شده است:

  1. جستجوی داخلی سایت را برای یافتن هرگونه مفاهیم یا اصطلاحات جدید بررسی کنید.
  2. وقت خود را در جایی که کاربران هستند، بگذرانید
  3. با اخبار در ارتباط باشید و هر آنچه را که ممکن است مربوط به محصولات شما باشد، تماشا کنید.

اگر تقاضای محصول شما ناگهان کاهش یافته است

حال ما باید در مورد طرف دیگر سکه نیز صحبت کنیم، اگر تقاضای محصول شما به شدت کاهش داشت چه یابد کرد؟

کالاهای لوکس، پوشاک و هر چیزی از این مدل محصول با مشکل روبرو هستند.

اگر فروشگاه اینترنتی شما از بحران رنج می‌برد، ممکن است احساس کنید نمی‌توانید کاری انجام دهید. در حالی که نمی‌توانید بازار را تغییر دهید اما هنوز روش‌های عملی وجود دارد که می‌توانید به فروشگاه آنلاین خود کمک کنید تا از این شرایط به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

در طراحی فروشگاه اینترنتی مرتبط ترین محصولات خود را برجسته کنید

اگرچه برخی از خرده فروشان لباس با مشکل روبرو هستند، اما بسیاری از آنها با ایجاد یک دسته لباس‌های راحتی و برجسته سازی آن در بازاریابی توانسته اند به فروشگاه آنلاین خود کمک کنند. اگرچه لباس راحتی بیشتر مورد توجه بسیاری از این مشاغل بوده و جزء گرانترین دسته لباس‌ها نیست، اما خرید آنها در حالی که مشتریان در خانه می‌مانند بیشتر است.

Google Trends را برای "لباس راحتی" بررسی کنید - می‌توانید ببینید که چرا خرده فروشان طی چند ماه گذشته به شدت این گروه را تبلیغ کرده‌اند.

ارسال پیام کوتاه لحظه‌ای

اگر پیام رسان مارک معمولی شما با توجه به تغییر در سبک زندگی مشتریان دیگر منطقی نیست، باید زبانی را که برای برقراری ارتباط با آنها استفاده می‌کنید به روز کنید.

مطمئن شوید که پیام های شما متناسب با بازه های زمانی باشند. این موضوع بسیار مناسب تر است، و محصول خود را حتی در یک دنیای وارونه همچنان مهم جلوه می‌دهد.

تجربه‌های حضوری را با خرید از فروشگاه آنلاین جایگزین کنید

مشاغلی که از مدل "خرید آنلاین حضوری" استفاده می‌کنند با چالشی منحصر به فرد روبرو هستند. چگونه مشتریان را تشویق می‌کنید که چیزی را خریداری کنند، مانند انگشتر نامزدی، بدون اینکه آن را ابتدا شخصاً ببینند؟ اگرچه برخی از کاربران با تجربه کاملاً آنلاین راحت‌تر هستند، اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند برای این نوع خرید با یک فروشنده ارتباط برقرار کنند.

ایجاد یک تجربه خرید از فروشگاه آنلاین می‌تواند حداقل در جایگزینی جزئی مولفه حضوری، مفید باشد و می‌تواند با خدمات اختصاصی برای مشتری توسعه یابد.

پیشنهاد الان خرید کنید بعداً پرداخت کنید

در طراحی فروشگاه اینترنتی خود از پروموشن های متفاوت استفاده کنید. فروشگاه های آنلاین امروزه بیش از هر زمان دیگری گزینه‌هایی برای گسترش برنامه‌های پرداخت به مشتریان خود می‌دهند. پرداخت در محل و پرداخت اقساطی همه از برنامه‌های افزودنی محبوب هستند که به شما امکان می‌دهند که به راحتی و با اطمینان و اعتبار بیشتری به مشتریان خود محصولات را ارائه دهید.

برای کاربرانی که از خرید چیزی که در طول دوره رکود اقتصادی چندان به ان احتیاج ندارند، عصبی می شوند، این می‌تواند تفاوتی باشد که باعث تبدیل آنها به مشتری شود.

نتیجه گیری

تغییر در تقاضای مصرف کننده چالشی است که همه مشاغل با آن روبرو هستند و اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که سئو کاران هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی پاسخگوی این تغییرات باشند. اگرچه هیچ یک از ما نمی‌توانستیم آنچه را که در سال 2020 رخ داده است را پیش بینی کنیم، اما می‌توانیم نحوه واکنش بازار به محصولات مان را ارزیابی کنیم و مطابق آن عمل کنیم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.