از چه اشتباهات شبکه های اجتماعی باید پرهیز کرد

۳,۷۴۵ بازديد

از چه اشتباهات شبکه های اجتماعی باید پرهیز کنیم که بتوانیم کسب و کارمان را در فضای مجازی رشد دهیم 

چند اشتباهی که باید از انجام آنها در رسانه های اجتماعی جلوگیری کنید

بروز اشتباهات شبکه های اجتماعی می تواند برای بیزینس شما زیان آور باشد. برای همین مهم تا جایی که می توانید باید از متخصصین بازاریابی کمک بگیرید و با مشورت یک تیم حرفه ای از اشتباه در فضای مجازی پرهیز کنید. ما نیز لیستی از مهمترین اشتباهاتی که باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از آن پرهیز کرد، را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

 

نگاهی به بروز اشتباهات شبکه های اجتماعی 

همانطوری که می دانید، این روزها با توسعه استفاده از شبکه های اجتماعی می توان به راحتی برای هر کسب و کاری تبلیغ کرد. بیزینس شما هم از این قاعده مستثنی نبوده و تا حد زیادی برای دیده شدن نیاز به تبلیغات فضای مجازی دارد. اما خوب است بدانید که همین فضای مجازی در عین پر و بال دادن به هر برندی می تواند موجبات نابودی آن را هم فراهم کند. برای همین ما می خواهیم مهمترین اشتباهات فضای مجازی را که باید جدا از آن پرهیز کرد، به شما معرفی کنیم.

اهداف مهم در استفاده از شبکه های مجازی

پیش از پرداختن به اشتباهات شبکه های اجتماعی بد نیست کمی به اهداف و مزایای استفاده از این شبکه ها در شبکه های اجتماعی اشاره کنیم. به این ترتیب شما با تبلیغات در فضای مجازی می توانید به اهداف زیر برسید:

آشنایی با نیازهای روزمره مصرف کننده در ارتباط با محصولات

برانگیختن نیاز به خرید و اشتیاق مصرف کننده

معرفی هرچه بیشتر محصول مورد نظر

ایجاد رابطه نزدیک با مشتریان، گفتگو و پیدا کردن سلیقه مشتری در خرید که می تواند به استراتژی های آینده منجر شود

ارائه محتوای مورد نیاز مشتری که به افزایش فروش و تمرکز روی محصولات منجر شود

 

محدودیت، یکی از مهمترین اشتباهات شبکه های اجتماعی

حالا بعد از آشنایی با اهداف و مزیت ها، وقت آن است که کمی درباره اشتباه در رسانه های اجتماعی صحبت کنیم. اولین اشتباه بزرگ و مهمی که می خواهیم به آن بپردازیم، ایجاد محدودیت است. اگرچه استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند بر روی تجارت شما تاثیرگذار باشد، ولی این مهم را هم به خاطر داشته باشید که محدودیت تبلیغات در همین فضای مجازی یک استراتژی اشتباه و محکوم به شکست است. شما باید با کمک تیم متخصص بازاریابی، محتوای حرفه ای برای بیزینس خود طراحی کرده و آن را در فضای اجتماعی قرار دهید. از اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه فعالیت خود برای تبلیغ کمک بگیرید ولی هیچ وقت همه بودجه خود را صرف این روش نکنید.

بهتر می باشد وب سایت داشته باشید و از طریق تبلیغات برای دیگران بخشی از بودجه خود را جبران کنید. برای بازه های زمانی متفاوت، استراتژی و روش مشخص کنید و در پایان هر بازه بعد از نظرسنجی مشتری روش خود را عوض کنید. به این ترتیب خواهید توانست که یکی از مهمترین اشتباهات شبکه های اجتماعی را با مطالعه بیشتر دور بزنید.

 

تیم متخصص را فراموش نکنید

تیم متخصص غیر حرفه ای یک اشتباه در شبکه های اجتماعی است، که می تواند زیان زیادی برای تجارت شما همراه بیاورد. شما برای بازاریابی، پی بردن به نیاز مشتری، برانگیختن حس اشتیاق در مصرف کننده و ارائه محتوای مناسب، نیاز به تیمی از متخصصان دارید. به این ترتیب نه تنها از بروز اشتباهات شبکه های اجتماعی جلوگیری کرده اید، بلکه در امر تبلیغات و معرفی خودتان نیز عملکرد بهتری داشته اید.

تبلیغات و بازاریابی در کنار هم

فراموش نکنید که حضور در شبکه های اجتماعی تنها برای تبلیغات نیست، بلکه می تواند کاربری بازاریابی هم داشته باشد. شما برای قرار گرفتن در کنار مشتری و ایجاد حس اشتیاق بیشتر می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در این مهم باید از تیم بازاریابان حرفه ای کمک بگیرید. آنها می توانند استراتژی های مختلفی را به کار بگیرند و در تبلیغات شبکه های اجتماعی از آن استفاده کنند. دقت داشته باشید که این مهم می تواند به شدت بر روی توسعه برند و افزایش فروش تاثیر مهمی بگذارند.

 

رفتار و تعامل مناسب در شبکه های اجتماعی

به عنوان نکته آخر، رفتار و تعامل نامناسب را به عنوان یکی از اشتباهات شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید که به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بتوانید محتوای خوبی به مخاطب ارائه دهید. محتوای شما چه به صورت متنی باشد و چه همراه ویدئو و عکس باشد، باید حتما مناسب با نیاز مشتری و البته کاربردی باشد. فراموش نکنید که مخاطب در صورتی که محتوای خوبی نداشته باشید، نه تنها متن یا کلیپ را دنبال نخواهد کرد، بلکه بر روی تجارت و روند آن نیز تاثیر بسیار بدی خواهد داشت.

از تیم متخصص خود بخواهید که محتوایی جذاب را آماده کنند. از سوی دیگر باید محتوا در راستای نیاز مشتری باشد و از این طریق به رفتار و گرایش های مشتری پی برد. فراموش نکنید، همانطور هم که پیشتر گفتیم این گرایش نیازهای آینده را نشان می دهد که برای برنامه ریزی های بیشتر و تولیدات آینده شما نیاز است.

رعایت نظم و ارائه یک برنامه مدون

در آخر بحث اشتباهات شبکه های اجتماعی همیشه رعایت نظم و تبعیت از برنامه ای مدون را هم مدنظر داشته باشید. منظور ما از برنامه مدون این است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بدانید، چه هدفی از ارائه محتوا و تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارید و در چه بازه های زمانی روند کار خود را تغییر خواهید داد. به این ترتیب برنامه مدون شما نتایج بهتری خواهد داشت.

 بی نظمی در تبلیغات و ارائه محتوا یکی از اشتباهات شبکه های اجتماعی است و به زیان های مداوم منجر خواهد شد. بهتر است با چشم اندازی که برای آینده مد نظر دارید، چارچوب زمانی به تیم بازاریابی بدهید و در مرحله بعد از آنها انتظار برنامه ای مدون داشته باشید. شک نکنید که با پرهیز از اشتباهات شبکه های اجتماعی تجارت شما با سود خوبی همراه خواهد شد.


ارتباط با ما از طریق نظر گذاری
با استفاده از قابلیت نظر گذاری در وبلاگ میتوانید با ما در ارتباط باشید . 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.