روندهای جدید طراحی وب سایت ها در سال 2020

۳,۸۱۷ بازديد

چند روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

روندهای جدید طراحی وب سایت ها در سال 2020

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 از خلاقیت های تکنیکی طراحان وب سایت است که هر ساله در حال تغییر می باشد. ایجاد فرم های جدید و به روز که در عین خلاقیت، محبوب نیز می باشند، از گرایش هایی هستند که طراحان وب به دنبال ایجاد آن می باشند. در ادامه به 8 روند طراحی نوآورانه برای وب در سال 2020 می پردازیم.

طراحی وب سایت

دردنیای امروز با گسترش تکنولوژی، انسان ها در عصر جدیدی به نام ارتباطات زندگی می کنند که به لطف اینترنت، توانسته اند جهان را در قالب یک دهکده جهانی تعریف کنند. با این پیش زمینه می توان بیان کرد که ارتباطات انسان ها از طریق اینترنت و ابزارهای برخاسته از آن به خصوص اپلیکیشن ها و وب سایت ها بسیار آسانتر و سریعتر شده است.  یکی از این ابزارهای ارتباطی وب سایت ها هستند که امروزه به لطف بستر فضای مجازی، محلی برای تعامل مستقیم افراد با مشتریان و مخاطبان آنها می باشند.

طراحی وب یا Web Design به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی است که می تواند با هدف ارائه خدمات، محتوا مفید برای کاربران، فروش کالا، اطلاع رسانی و یا زندگی شخصی ساخته شود. مفهوم طراحی وب در برگیرنده یک مجموعه پروسه است که از قسمت های مختلفی از جمله لایه سازی صفحات، طراحی گرافیکی، تولید محتوا و اصول سئو تشکیل شده است.

 

ویژگی های مهم در طراحی وب سایت

طراحی وب یکی از مهمترین بخش های راه اندازی یک وب سایت در فضای مجازی است که اگر به خوبی انجام شود، باعث جذب کاربران بسیاری علاوه بر افزایش اعتبار وب سایت خواهد شد. وب سایت های با کیفیت امروزه دارای ویژگی های مشترک و یا خاصی می باشند که سبب می شود تا آنها هم از نظر کارایی و هم از نظر زیبایی متمایز با بقیه سایت های دیگر شوند. از جمله این ویژگی ها و نکات مهم در طراحی سایت می توانیم به مواردی که در زیر آوردیم اشاره کنیم:

استفاده از یک دامنه مناسب برای وب

استفاده از طرح های گرافیکی زیبا و خاص از جمله یک لوگو چشم نواز به عنوان برند شما

رعایت ابعاد مناسب برای بخش های مختلف وب سایت 

استفاده از جلوه های گرافیکی 

ارائه ایمیل، آدرس و تلفن و سایر راه های ارتباطی برای وب سایت و ارتباط کاربر با شما

ایجاد قسمت چت آنلاین

طراحی و ایجاد منوی ناوبری

ایجاد یک باکس جستجو در وب سایت

امکان درج نظر

ریسپانسیو کردن سایت 

رعایت نکات امنیتی از جمله گذاشتن گواهی امنیتssl

استفاده از یک میزبان مناسب برای وب سایت

 

طراحی نوآورانه سایت چگونه است؟

با توجه به اینکه گرایش ها و طراحی های وب سایت ها هر ساله به طور مداوم در حال تغییر هستند، از این رو بسیار مهم می باشد تا وب سایت های محبوب این تغییرات را بررسی کنند و طراحی وب سایت خود را با آن در صورتی که لازم باشد تطابق بخشد. در ادامه به برخی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می پردازیم که عبارت می باشند از :

مودهای تاریک

طرح های رنگی درخشان

عناصر سه بعدی همه جانبه

ترکیب عکاسی با گرافیک

جستجوها و کلیک کردن های اینترنتی کمتر

لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور

نقص هایی که شخصیت می سازند

چارچوب های محکم از فضای سفید

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

مودهای تاریک یکی از روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 است که در آن عناصر رنگی و طرح ها بیشتر جلوه می کنند و علاوه بر آن، می توانند سبب صرفه جویی در انرژی و افزایش عمر صفحه نمایش شوند. از دیگر روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 می توان به روند طراحی نقص های شخصیت ساز اشاره نمود. به این معنا که عدم کامل بودن عناصری که در حالت دستی طراحی شده اند، سبب می شود تا حس انسانی بودن و پویایی در وب سایت ها ایجاد شود. در این طراحی ها، عدم استفاده از طرح های بی نقص ماشینی کنار گذاشته شده و با طراحی های واقعی تر، بر جذابیت و زنده کردن وب سایت افزوده می شود. و به علاوه این که میتوانیم  به عناصر سه بعدی همه جانبه در روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 اشاره نمود که غالبا استفاده از این عناصر، همواره برای مردم جذاب بوده و این اشکال سه بعدی، باعث ایجاد تجربه ای همه جانبه برای سایت شما خواهد شد.

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

از  موردی که از 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020 را می توان لایه ها، سایه های نرم و عناصر شناور دانست. در واقع این مورد به ایجاد عمق و هیجان در وب سایت شما می پردازد و ظاهری سه بعدی در آن ایجاد می کند. ترکیب عکاسی با گرافیک، یکی دیگر از ترندهای خلاقانه طراحی وب سال 2020 است که در آن گرافیک های اصیل در کنار عکس های واقعی، سبب ایجاد جلوه های بصری به یادماندنی تر و زیباتر خواهند شد. استفاده از تصاویر و گرافیک های منطبق با شخصیت شما می تواند باعث انعطاف پذیرتر شدن وب سایت شود.
چارچوب های محکم از فضای سفید را می توان ششمین روند طراحی نوآورانه در نظر گرفت که به مفهوم استفاده بیشتر از فضاهای سفید برای ساختاربندی بیشتر طرح های خود می باشند. این چارچوب های عریض از فضاهای سفید باعث القای یک ساختار محکم برای وب سایت شما خواهد بود.

 

روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020

طرح های رنگی درخشان و جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی از دیگر موارد 8 روند طراحی نوآورانه وب برای سال 2020  می باشد که به ترتیب در طرح های رنگی، ایجاد احساس سه بعدی بودن و بیرون آمدن طراحی های سایت از صفحه نمایش و در جستجوها و کلیک کردن های کمتر اینترنتی، کوچکتر کردن و کمتر کردن متون در کنار تمرکز اصلی بر تصاویر بزرگ پیش زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.