برای انتخاب يک شرکت طراحی سایت چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

۳,۸۰۹ بازديد

طراحی سایت یک امر تخصصی می‎باشد که انجام آن تنها از عهده کسانی ساخته است که با تمامی تکنیک ها و اصول طراحی آشنایی کافی دارند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان، برای راه اندازی وب سایت خود به شرکت های طراحی سایت مراجعه می‎کنند. از آنجا که امروزه شاهد ورود صدها شرکت هستیم که در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی فعالیت دارند، لذا انتخاب یک شرکت سایت معتبر و توانا با دشواری انجام می‎شود. بنابراین باید با توجه به معیارها و پارامترهای خاصی، شرکت مورد نظر خود را انتخاب نمود که در زیر به آن می‎پردازیم.

 

داشتن مجوز طراحی وب سایت

مهمترین پارامتر جهت بررسی شرکت ها اعم از طراحی سایت و یا غیر آن، توجه به مجوز آن می‎باشد. زمانی که سایت مجوزات لازم را از سازمان نظام صنفی رایانه ای و یا شورای عالی انفورماتیک اخذ نموده باشد، از اعتبار لازم برای فعالیت را برخوردار است. سازمان های مربوط به صدور مجوز، با بررسی شرایط و مدارک های لازم، اقدام به صدور مجوز می‎نمایند. به این معنا که هیچ شرکت سایتی نمی تواند بدون احراز شرایط لازم، مجوز دریافت نماید.

سابقه کاری و میزان تجربه شرکت

تجربه در هر کاری می‎تواند چراغی برای کارها و فعالیت های آتی باشد. داشتن سابقه به معنای تجارب بیشتر است. به همین دلیل زمانی که شرکت طراحی سایت سابقه فعالیت بیشتری داشته باشد، تجربه و میزان مهارت آن نیز در ارائه خدمات بیشتری است.

تعداد و کیفیت نمونه کارها

شرکت های طراحی سایت از آغاز فعالیت خود سایت متعددی را طراحی می‎کنند. در عین حال تعداد نمونه کارهای خود را در سایت بارگذاری کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‎دهند. با ورود به سایت این شرکت ها، می‎توان نمونه کارها را استخراج و آن ها بررسی نمود. 

 

مراجعه به دفتر شرکت طراحی

اگر چه تمامی شرکت های طراحی برای خود سایت راه اندازی می‎کنند و از طریق مراجعه به وب سایت آنها می‎توان اطلاعات دقیقی در رابطه با عملکرد شرکت کسب نمود، اما بررسی بهتر زمانی انجام می‎شود که بتوان در شرکت و دفتر کار حضور پیدا کرد و با مدیران شرکت ارتباط برقرار نمود. برخی معیارها از طریق وب سایت قابل سنجش نخواهند بود؛ از قبیل تعداد کارکنان و پرسنل حاضر در شرکت، خوش خلقی مدیران در ارائه خدمات، گفتگو و مشاوره و ... که با حضور در شرکت بررسی می‎شوند.

انعقاد قرار داد با شرکت و نه اشخاص

برخی از اشخاص به صورت انفرادی اقدام به طراحی سایت می‎کنند. طراحی سایت یک پروژه گسترده است که نیازمند کار گروهی است و نمی توان به صورت انفرادی آن را بر عهده گرفت. به همین دلیل نمی توان طراحی سایت خود را بر عهده یک نفر گذاشت. از سوی دیگر شرکت ها خود را برای پشتیبانی از سایت شما مسئول و موظف می‎دانند. این در حالی است که اشخاص بصورت سیار عمل می‎کنند و عهده دار برطرف نمودن معایب و مشکلات سایت نخواهند بود.

تقسیم بندی امور شرکت

شرکت های طراحی سایت متشکل از افراد متخصص و خبره است که هر یک در یک بعد فعالیت دارند. بهترین شرکت های طراحی سایت آنهایی هستند که تقسیم بندی بیشتری برای کارها و امورات دارند. به هر میزان که امورات شرکت تخصصی تر انجام شوند، کارکنان با مهارت بیشتری آن را بر عهده می‎گیرند و احساس مسئولیت بیشتری نیز خواهند داشت.

ارائه ‏هاستینگ ها

هسات هایی که شرکت های طراحی سایت ارائه می‎دهند، یکی از معیارهای سنجش عملکرد آنان به حساب می آید. پس با توحه به این قضیه برای انتخاب شرکت مورد نظر، باید وضعیت هاستینگ آنها بررسی شود. پایداری و کیفیت‎ هاستینگ ها به معنای توانایی شرکت می‎باشد.

چگونگی پشتیبانی از شرکت

طراحی سایت تنها به مرحله راه اندازی ختم نمی شود و پس از آن نیاز به پشتیبانی دارد. بدین منظور شرکت هایی که بتوانند در زمینه پشتیبانی و ارائه خدمات، به بهترین شکل ممکن عمل کنند، شرایط بهتری برای طراحی سایت خواهند داشت. نحوه برخورد پرسنل، پاسخگویی به نیاز مشتریان، مسئولیت پذیری و توانایی رفع مشکلات سایت ها از جمله معیارهای سنجش شرکت های طراحی سایت می‎باشد.

ارائه سورس پس از طراحی

اگر شرکت طراحی سایت بتواند به همراه طراحی سورس نیز انجام دهد و آن را در اختیار مشتریان قرار دهد، مطمئنا گزینه مناسبی برای انتخاب طراحی سایت خواهد بود. برخی از شرکت ها اقدام به ارائه سورس رایگان می‎کنند. این امر یک نقطه مثبت برای شرکت طراحی سایت محسوب می‎شود.

هزینه طراحی سایت

مبالغی که در قبال طراحی سایت دریافت می‎شود، با توجه به سرعت کار، کیفیت، نحوه ارائه خدمات و ... متفاوت می باشد. از این نظر با مقایسه قیمت نمی توان نتیجه گیری منصفانه ای داشت. برخی شرکت ها به دلیل کیفیت بالا در ارائه خدمات، سرعت راه اندازی سایت و برخی آپشن های دیگر، قیمت بالاتری نسبت به شرکت های دیگر تعیین می‎کنند. پس در زمان مقایسه بین چندین شرکت، باید به نحوه عملکرد و کیفیت کار آنها نیز توجه کنیم.

توانایی و پتانسیل شرکت طراحی سایت

برای مقایسه دقیق بین نحوه عملکرد شرکت های طراحی سایت می‎توان به این نکته ها و فاکتور ها توجه نمود از جمله:

طراحی سایت براساس نیازها

ارتقا سرعت بارگذاری وب سایت

توانایی انالیز رقبا در فضای اینترنتی

طراحی سایت بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو

طراحی سایت مطابق با اصول و تکنیک های بازاریابی اینترنتی دنیا

قرار دادن متون صفحات، محتوا ، تصاویر، عناوین صفحات و ... در اختیار مشتریان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.