استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت و تاثیر آن بر سئو چیست

۳,۸۱۸ بازديد

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت و تاثیر آن بر سئو

آیا شما در مورد اینکه صفحات بازشونده (پاپ آپ) ممکن است برروی سئوی سایت شما تاثیرگذار باشند، فکر کرده‌اید؟ ملاحظات بسیاری شامل زمان‌بندی، نحوه تاثیر آنها بر نرخ تعامل با سایت شما و مستندات رسمی گوگل وجود دارد. در این مقاله به سراغ همه دلایلی رفته ایم که چرا باید به دقت، شیوه عملکرد پاپ آپ و مودالها را در طراحی سایت در نظر گرفته و آیا واقعا این کار دارای ارزش و منافع خواهد بود؟

در این مقاله سعی داریم به مطالعه استفاده از صفحات بازشونده (پاپ آپ)، پوشش‌ها (Overlays)، مودال‌ها، و میانبرها در طراحی سایت و تاثیر آنها بر سئوی سایت می پردازیم تا شما نیز از آن ها بهره مند شوید.

انواع صفحات بازشونده در طراحی سایت چیست :

پاپ آپ (Pop-ups)

پاپ آپ به پنجره هایی گفته می شود که زمانیکه شما یک سایت را باز می کنید به طور خودکار پنجره های دیگر باز می شوند. این پنجره ها اغلب حاوی تبلیغات اینترنتی هستند چند نوع صفحه باز شونده وجود دارد. صفحات بازشونده که در پنجره های جدید باز می شوند. صفحه های بازشونده پنجره جدید، اساسا، پنجره جدید، خوب نیست. گوگل مخالف آن است. بسیاری از مرورگرها به طور خودکار آنها را متوقف خواهند کرد. کروم و فایرفاکس این کار را می کنند. هنوز هم بسیاری از سایت های اسپم از صفحات پاپ آپ استفاده می کنند که تاثیر خوبی بر سئوی سایت ندارد.

پوشش‌ها (Overlays)

هنگامی که ما در مورد یک صفحه بازشونده که در پنجره مرورگر اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنیم، اساسا این فقط یک عنصر بصری می باشد که پوشش (Overlays) نامیده می‌شود. یک پوشش اساسا شبیه این می باشد ، که شما یک محتوای صفحه دارید و یک عنصر کوچکتر، یک قطعه، یک جعبه، یک پنجره، یک نوع عنصر بصری که ظاهر می شود و اعلان می کند "ثبت نام برای خبرنامه"، و سپس یک مکان برای ورود به ایمیل شما وجود دارد، یا، "دریافت فایل کتاب "، و شما بر روی آن کلیک کنید و کتاب را دریافت کنید. این نوع پوشش ها در وب بسیار رایج هستند و آنها حداقل مشکلی از نظر گوگل ایجاد نمی‌کنند.

مودال‌ها (Modals)

مودال ها یا پنجره‌های تعامل، تمایل به استفاده از عناصر بیشتر دارند. مودال چیزی است که در داخل جعبه جدید ایجاد شده انجام می‌دهید و نه در محتویاتی که زیر آن قرار دارد. بنابراین یک فرم ورود به سیستم که از پوشش استفاده می کند بر روی بقیه محتوا ظاهر می‌شود، اما به شما اجازه نمی‌دهد که با محتوایی که در زیر آن است ارتباط برقرار کنید، که یک مودال محسوب می‌شود. به طور کلی، اغلب اوقات، اینها مشکلی نیستند، مگر اینکه آنها هرزنامه یا تبلیغاتی باشند یا اطلاعاتی از تجربه کاربری شما را جمع¬آوری کرده و به بیرون ارسال می کند.

میانبرها (interstitials)

در نهایت، interstitials یا میانبرها که تجربیات میانبری نیز نامیده می شوند. وقتی شما وارد سایتی می شوید به محض لود شدن سایت پنجره ای باز شده و حاوی متنی خاص است که پس از چند ثانیه می توانید ادامه دهید. این صفحات باز شونده که در واقع حالت تبلیغاتی دارد کاربران را اذیت می کند و باعث خروج کاربران از سایت و افت رتبه در گوگل می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.