تکنیک ها و دستورالعمل های برتر طراحی سایت

۳,۸۲۲ بازديد

 

تکنیک ها و دستورالعمل های برتر طراحی سایت

با استفاده از تکنیکها و دستورالعمل های طراحی سایت موجود در این مقاله سایت هایی حرفه ای و به روز بسازید. برای کار در زمینه طراحی وب لازم است که همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید. تکنولوژی و تکنیک های مربوطه همواره در حال تکامل و به روز رسانی می باشند و اگر می خواهید برای مشتری هایتان دقیقا سایت هایی را که از شما می خواهند، طراحی کنید پس باید حداقل ابزارها و تکنیک های طراحی سایت و حوزه IT را بشناسید و نسبت به آنها آگاهی کافی داشته باشید. البته باید در نظر داشت که جدا از مسائل فنی، نوع نگرش نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

سلیقه ها همواره در حال تغییر و تحول می باشند ؛ شاید چیزی که چند سال پیش بسیار خوب به نظر می رسید دیگر امروزه خوب به نظر نرسد. اگر می خواهید که سایتتان طراحی و چیدمان منسجم و پایدار و بدور از هرگونه ابهام داشته باشد، بایستی همواره بوسیله جدید ترین تکنیک ها و تکنولوژی ها، آن را به روز نگه دارید. پس بدین منظور با ما همراه باشید تا 8 تا از برترین تکنیک ها را با هم مطالعه کنیم که برخی از آنها فنی و برخی مربوط به ظاهر سایت و بیشتر آنها نیز حیاتی و ضروری هستند. برای اینکار لازم است از یک شرکت طراحی سایت حرفه ای مشاوره بگیرید.

  1. تایپوگرافی قوی:

طراحی سایت همیشه رابطه تنگاتنگی با گرافیک و تایپوگرافی داشته است. این در حالی است که اگرچه طراحی گرافیک نیاز به آزادی کامل به جهت پیاده سازی گرافیک و طرح های مربوطه را دارد اما مدتهاست که طراحان وبسایت بوسیله ی طرح های پیش فرض گرافیکی محدود شده اند و این آزادی را ندارند. اما خوشبختانه این روند در حال تغییر است و امروزه طراحان وب سایت بوسیله ابزار css و flexbox قادر هستند تا صفحات وب زیبا تر و پویا تر را خلق کنند. این ابزارهای جدید تایپوگرافی، طراحان سایت را قادر می سازد تا با استفاده از فونت ها و افکت های مختلف، صفحاتی زیبا را طراحی کنند.

  1. برنامه های پیشرفته وب:

اگرچه ممکن است که برنامه های موبایلی همیشه پاسخگو نیاز نباشند اما اگر در حال طراحی وب سایتی هستید که بیشتر کاربران موبایل را هدف قرار میدهد، یک برنامه وب پیشرفته می تواند به شما کمک زیادی کند. برنامه های وب کاربران موبایل را قادر می سازد تا مواقعی که به پهنای باند کافی و یا اینترنت به جهت ورود به سایت دسترسی ندارند، با APP های مخصوص موبایل که بوسیله این برنامه ها طراحی می گردد بتوانند به مطالب و محتوا موجود در سایت دسترسی یابند. یکی از این برنامه ها PWA است که در عین پیشرفته بودن ، بسیار پاسخگو نیز می باشد. پس با استفاده این برنامه ها، زمانی که کاربر به اینترنت دسترسی ندارند، می تواندبصورت آفلاین خدمات دریافت کنند و یا به محتوا مدنظرش دسترسی کامل داشته باشد. بایستی در نظر داشت که PWA ها علاوه بر اینکه برای سایت های دسکتاپ و محتوا کاربرد دارند، برای سایت های تجارت الکترونیک و خرید و فروش نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. تصویر سازی:

امروزه کمتر استارتاپی را می توان یافت که از تصاویر و طرح های مناسب به جهت معرفی کسب و کار خود استفاده نکرده باشد. این نوع افکت و تصویر سازی امروزه کاربردهای زیادی دارد و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و به نظر هم نمی رسد که جایش را به شیوه های دیگری بدهد. به هر حال باید پذیرفت که استفاده از تصویر سازی ضروری است و دیر یا زود موجب سود و نفع برای شما خواهد شد. تصویر سازیبه عنوان یکی از عناصر اصلی طراحی سایت روز به روز در حال پیشرفت و تکامل بیشتر می باشد. اگر شما هم مایل به تصویر سازی مدرن و زیبا در سایت خود هستید، راهنمای روندهای تصویر سازی را مطالعه بفرمایید.

  1. انیمیشن و ویدئو:

اگرچه استفاده از ویدئو و انیمیشن به علت پهنای باند بالایی که اشغال می کنند عادلانه نیست اما اگر میخواهید تاثیر گذاری سایتتان بر روی مخاطبان را بالا ببرید، توانایی بسیار بالای این روش غیر قابل انکار است. این موضوع که یک روزی ویدیو ها تمام صفحات سایتها را اشغال می کنند خیلی قابل تصور نبود اما امروزه این روش یکی از روش های عالی برای تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطبان است و زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. برای جلوه های بصری ساده تر نیز می توان از css و جاوا اسکریپت نیز استفاده نمود. css و جاوااسکریپت نه تنها می توانند به خوبی پاسخگوی نیاز ها باشند بلکه می تواندبا پویایی و زیبایی که به سایت می بخشد، باعث بهبود تجربه کاربر شود.

  1. پالت های رنگی:

از آنجا که امروزه طراحی سایت با جلوه های بصری درآمیخته است، تعجب آور نیست که طراحان به دنبال این باشند که سایتهایی را که طراحی می کنند همواره و در همه جااز جمله : تبلیغات، روزنامه ها، کتابها و... به خوبی به چشم بیایند. بدین منظور پالت های رنگی روش خوبی برای جلب توجه افراد می باشد. امروزه رنگهای ملایم و روشن به نظر می رسد که روش خوبی برای جذب مخاطبان است مثلا رنگ "مرجانی زنده " که به عنوان رنگ برترسال 2019 نیز انتخاب شد از این قبیل است. اما چیزی که می تواند تاثیر بسیار بیشتری بر مخاطب بگذارد ترکیب رنگ های سایه روشن باهم است که معمولا ناشران کتب نیز از همین روش برای زیبایی و حیات بخشیدن به کتاب استفاده می کنند.

  1. سفارشی کردن نشانگر ماوس:

در وب سایت‌های مدرن و جدید که این روزها به افکت های بصری علاقه خاصی نشان میدهند، گاهی اوقات و در بعضی از جاها نشانگر ماوس دچار تغییراتی می شوداز جمله : تو رفتگی و کوچک شدگی، که امروزه این روش نیز یکی از افکت های بصری جذاب می باشد. تعداد سایت هایی که از این روش برای جذاب کردن سایت خود استفاده می کنند روز به روز درحال افزایش است . این افکت فقط یکی از افکتهای نشانگر ماوس است ؛ حال اگر نشانگر را جابه جا کنیم و بر روی لینک ها و دیگر عناصر ببریم متوجه افکتهای دیگری نیز می شویم، مثلا گردش دورانی نشانگر دیگر افکت نشانگر ماوس می باشد. این نوع افکت در طراحی وب سایت امروزه خیلی مورد استفاده قرار می گیرد اما به احتمال زیاد خیلی زود از مد می افتد.

  1. گرادیان رنگی:

گرادیان های رنگی مدت هاست که در دسترس طراحان گرافیکی قرار دارد اما همیشه برای پیاده سازی صحیح و درست آنها مشکل داشتند و که این موضوع تا همین چندی پیش نیز ادامه داشت تا اینکه به لطفcss این امرممکن شد و طراحان گرافیک توانستند بوسیله گرادیان های جذاب، به صفحات وب جان ببخشند، پس زمینه های زیبا در صفحه قرار دهند و تصاویر را سایه روشن بیاندازند. گرادیان های css به همان اندازه ای که فتوشاپ و ایلستریتور کاربردی هستند، نیز کاربردی است و امکان خلاقیت در طراحی را فراهم می کند.

  1. میکرو تعامل ها:

باید در نظر داشت که جزئیات همواره مهم  می باشند و گاهی اوقات اصل مطلب در همین جزئیات است و می توان با اضافه کردن جزئیات زیبا و کاربردی، هرچند کوچک و ناچیز، به سایت جان داد و آن را زیبا و جذاب  و همچنین کاربر پسند کرد. فید بکهای جذابگاهی اوقات می توانند برای کاربر بسیار سرگرم کننده باشند اما این میکروتعامل ها هستند که نسبت به فیدبک ها باعث جلب توجه بیشتر کاربر می گردند. میکرو تعامل ها می توانند در ناوبری نیزم ورد استفاده قرار گیرند تا کابران را برای محتوایی که در حال بارگذاری است متقاعد کنند که منتظر بماند یا به طور مثال می توان با استفاده از آنها نظر مشتریان را به منو همبرگر بیشتر جلب کرد یا می توان با استفاده از آنها به مخاطبان برای دسترسی هرچه راحت تر و بدون مشکل به محتوای مورد نظرشان کمک کرد؛ به طور مثال در طراحی سایت می توان به کاربر کمک کرد که اگر مثلا می خواهد به مطالب مربوط به جشنواره جاز مونتروکس دسترسی پیدا کند بوسیله اعمال فیلترهای مربوطه، بدون هیچ مشکلی به آن برسد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.