شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

صفحه ساز (page builder) چیست؟

۳,۸۲۳ بازديد

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد جذب وب سایت شما شوند و مدت زمان زیادی را در وب سایت شما سپری کنند، ظاهر زیبا و جذاب صفحات وب سایت شما می باشد. قبلا بسیاری از مدیران وب سایت ها، به دلیل عدم دانش برنامه نویسی، برای طراحی صفحات مورد نیاز خود، مجبور بودند به برنامه نویسان مختلفی رجوع کنند و در نهایت از طراحی انجام شده راضی نبودند. اما اکنون قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که بدون نیاز به کدنویسی، صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید.

از جمله ابزاری که می توانید برای طراحی صفحات وب سایت خود از آن استفاده کنید، صفحه سازها (page builder) می باشد. در این مقاله، ۸ تا از بهترین صفحه سازهای وردپرس را به شما معرفی می‌کنیم. کافی است یکی از صفحه سازها را بر روی وردپرس خود نصب کنید و شروع به طراحی کنید.

صفحه ساز (page builder)چیست؟

صفحه سازها امکاناتی را برای کاربران فراهم می سازند تا به سادگی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی صفحات مورد نظر خود را ایجاد کنند. برای این کار، کافیست تا کاربر المان های موردنظر خود را انتخاب کند و اطلاعات خود را وارد کند. درحال حاضر صفحه سازهای بسیاری وجود دارند که در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین صفحه سازها می پردازیم.

Elementor

Beaver Builder

Divi Builder

Thrive Architect

SiteOrigin Page Builder

WPBakery Page Builder (Visual Composer)

Themify Builder

Brizy

دوره وردپرس با رویکرد دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت با وردپرس و بدون دانش کدنویسی را به آسانی بیاموزید

معرفی ۸ صفحه سازها محبوب وردپرس

۱-المنتور (Elementor)

از بهترین صفحه سازهای وردپرس، المنتور می باشد که رابط کاربری فوق العاده ساده ای دارد و شما به راحتی و در کمترین زمان فقط با استفاده  از قابلیت کشیدن و رها کردن (drag and drop) می  توانید صفحات وب سایت خود را طراحی کنید. المنتور، نسخه رایگان هم دارد اما امکان استفاده از همه امکانات را به شما نمی دهد. البته با همین نسخه رایگان، تقریبا ۲۸ ابزار در اختیار شما قرار می گیرد. اگر میخواهید به همه ابزارهای و امکانات المنتور دسترسی داشته باشید باید از Elementor Pro استفاده کنید.

از بهترین صفحه سازهای وردپرس، المنتور می باشد که رابط کاربری فوق العاده ساده‌ای دارد

المنتور در اوایل سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد و یکی از جوان ترین صفحه سازها در این لیست محسوب می شود. در ابتدا المنتور، فقط به عنوان صفحه ساز شناخته می شد اما اکنون با وجود نسخه پیشرفته (elementor pro) دو ویژگی جدید را به خود اختصاص داده است:

تم ساز (Theme Builder): طراحی کل موضوع شامل سربرگ، پاورقی، صفحات بایگانی شده، صفحات محصول، قالب های سفارشی و …

Popup Builder: طراحی پنجره ها مثل پنجره های دریافت ایمیل از کاربر، پنجره های عضویت در خبرنامه و…

قابلیت های المنتور:

افزودن کدهای css به عناصر جداگانه (نسخه elemntor pro)

واکنش گرا (responsive)

نمایش یا عدم نمایش عناصر در دستگاه های مختلف

بسیار سریع

رابط کاربری ساده

طراحی با استفاده ازکشیدن و رها کردن

دارای صدها طرح از پیش آماده‌شده

طراحی انعطاف پذیر

امکان افزودن ویجت های ایجادشده توسط سایر افزونه های وردپرس

المنتور یک افزونه صفحه ساز محبوب برای وردپرس است که قالب های زیادی برای طراحی صفحات در اختیار شما قرار می دهد و شما به سادگی می توانید هر قسمت از صفحات را ویرایش کنید تا به طرح دلخواه برسید.

آموزش نصب وردپرس روی Cpanel

آموزش تصویری

۲- Beaver builder

صفحه ساز beaver نیز یکی از قدرتمندترین صفحه سازها می باشد که کاملا فارسی سازی  و راستچین شده است. این افزونه نیز برای طراحی صفحات از قابلیت کشیدن و رهاکردن استفاده می کند و امکان پیش نمایش زنده را به شما می دهد. برای ویرایش هر عنصر کافی است تا روی آن عنصر کلیک کنید.

صفحه ساز beaver یکی از قدرتمندترین صفحه سازها می باشد که فارسی سازی و راستچین شده است

صفحه ساز beaver  با داشتن قالب های طراحی شده برای صفحات فرود، ایجاد یک صفحه را بسیار ساده و سریع کرده است. و نکته مهم تر این است صفحه ساز Beaver بااکثر قالب های وردپرس سازگار است.

قابلیت های صفحه ساز beaver builder :

پیش نمایش زنده

سازگاری با اکثر قالب های وردپرس

سازگار با wpml

امکان افزودن فونت های گوگل

سفارشی سازی خیلی ساده

کاملا واکنش گرا

امکان ذخیره قالب ها و استفاده مجدد

پشتیبانی از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس

۳- Divi Builder

Divi Builder یکی دیگر از افزونه های صفحه ساز برای وردپرس است. درست مانند Beaver Builder ، Divi Builder نیز یک صفحه ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن بصری می باشد. با صفحه ساز Divi می توانید هر نوع طرح صفحه سفارشی را که می خواهید، در عرض چند دقیقه ایجاد کنید. و هم چنین می توانید این طرح ها را برای استفاده بعدی در وب سایت خود ذخیره کنید.

Divi Builder یک صفحه ساز با قابلیت کشیدن و رها کردن بصری می باشد

این افزونه یک جایگزین عالی Beaver Builder است. تعداد زیاد ماژول های محتوا به شما امکان می دهد هر نوع وب سایتی را که واقعا می خواهید ایجاد کنید. Divi Builder در واقع برای قالب Divi طراحی شده است اما به عنوان افزونه مستقل هم به خوبی کار می کند. این صفحه ساز، امکان ویرایش صفحات هم در بخش ظاهری سایت و هم در بخش مدیریت سایت را در اختیار شما قرار می دهد.

نسخه جدید این افزونه صفحه ساز، از theme builder یا همان ساخت کامل قالب، پشتیبانی می کند که از این لحاظ آن را با Elementor و Beaver Builder هماهنگ می کند. یعنی می توانید از این افزونه، برای طراحی سربرگ ، پاورقی ، قالب ها و … استفاده کنید. شما حتی می توانید CSS سفارشی را به عنصر اصلی و یا عناصر قبل و بعد از آن اضافه کنید. ویرایشگرهای CSS حتی شامل اعتبار سنجی اولیه و تکمیل خودکار نیز هستند.

قابلیت های افزونه صفحه‌ساز divi builder:

سهولت و سادگی استفاده از این ابزار

پشتیبانی از زبان فارسی

عدم نیاز به دانش کدنویسی

قابلیت کشیدن و رها کردن

سازگاری با همه قالب ها

دارا بودن بیش از ۴۰ ماژول مختلف

کاملا واکنش گرا

امکان افزودن کدهای css

وبینار اصول هک رشد سایت‌های فروشگاهی

وبینارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

۴- Thrive Architect

این افزونه صفحه ساز رابط کاربری تقریبا مشابه با المنتور دارد که با استفاده از آن می توانید صفحات فرود بسیار جذاب و حرفه ای را طراحی کنید. این افزونه دارای ۲۶۲ طرح از پیش ساخته شده است و به شما کمک می کند در مدت زمان کم صفحات فوق حرفه ای طراحی کنید. افزونه Thrive Architect هم چنین قابلیت کشیدن و رها کردن را دارا می باشد.

صفحه ساز Thrive رابط کاربری تقریبا مشابه با المنتور دارد

امکان استفاده از این افزونه صفحه ساز برای همه وجود دارد اما به دلیل تمرکز بر نرخ تبدیل ، در بین وبلاگ نویسان و بازاریابان بسیار محبوب است. استفاده از این صفحه ساز، به شدت برای وب سایت های شرکتی پیشنهاد می شود. Thrive Architect امکان ویرایش متن درون خطی واقعی را ارائه می دهد و همچنین می توانید CSS دلخواه خود را در سطح صفحه اضافه کنید. برای عناصر جداگانه ، شما فقط می توانید کلاس CSS یا شناسه اختصاص دهید.

قابلیت های افزونه صفحه ساز  Thrive Architect:

ایجاد برگه ها و صفحات فرود فوق حرفه ای

دارا بودن بیش از ۱۹۰ صفحه فرود از پیش ساخته شده

امکان اتصال به سرویس های ایمیل مارکتینگ از طریق api

پشتیبانی از اتصال به سرویس های ایمیل مارکتینگ از طریق کدهای html

سازگاری با همه قالب ها

طراحی واکنش گرا

دارابودن بیش از ۲۰۰ فونت استاندارد

قابلیت افزودن فونت های گوگل

برخورداری از امکان کشیدن و رهاکردن

دقت و سرعت بسیار بالا در طراحی

امکان ایجاد انواع فرم ها و افزودن آن ها در هر بخش از سایت

فارسی سازی شده و بهینه سازی شده

امکان استفاده از کدهای html/css سفارشی

امکان ادغام با بیش از ۲۰ سرویس ایمیل مارکتینگ از جمله میلرلایت

پیش نمایش زنده

طراحی صفحات مستقل از قالب اصلی وب سایت ، به صورت تمام صفحه و بدون وجود هدر، فوتر و عناصر اضافه

۵- SiteOrigin Page Builder

این افزونه قابلیت ساخت صفحات مختلف به صورت واکنش گرا را در اختیار کاربران وردپرسی قرار می دهد. قابلیت درگ و دراپ کردن دارد و به راحتی قابل جا به جایی و تغییر است و با هر قالبی سازگار است. بیش از یک میلیون وب‌سایت به‌طور فعالانه از SiteOrigin Page Builder استفاده می‌کنند و لازم به ذکر است که این افزونه در ۱۷ زبان مختلف قابل دسترس است.

Siteorigin قابلیت ساخت صفحات مختلف به صورت واکنش گرا را به کاربرانش می‌دهد

افزونه صفحه ساز SiteOrigin، مستقل از از ابزارک های اصلی وردپرس ، همچنین یک افزونه به نام Widgets Bundle را ارائه می دهد که ۲۳ ابزارک دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین شامل ۲۵ قالب از پیش ساخته شده است که می توانید از آن ها برای طراحی سریعتر استفاده کنید. SiteOrigin به شما امکان می دهد تا به دو روش طراحی صفحات خود را انجام دهید. یعنی می توانید بلوک ها و المان های موردنظر خود را بکشید و رها کنید (قابلیت drag and drop) یا بر روی یک بلوک خاص کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید.

این افزونه بیشترین فضای کار را برای شما فراهم می کند ، اما فاقد هر نوع پیش نمایش زنده است. البته به تازگی یک حالت ویرایشگر زنده اضافه کرده است اما این پیش نمایش زنده همانند سایر صفحه سازهایی که معرفی کردیم نیست زیرا نمی توانید در هنگام نمایش زنده عناصر و المان ها را بکشید و رهاکنید. در واقع یک پیش نمایش از طرح شما به همراه برخی از دکمه ها را ارائه می دهد.

با استفاده از این افزونه علاوه بر افزودن کلاسهای CSS، شما می توانید مستقیما کدهای CSS را به عناصر جداگانه اضافه کنید. این افزونه به شما یک ابزار history  ارائه می دهد که به شما امکان سوئیج کردن به عقب و جلو می دهد و این ویژگی به شما کمک می کند تا بتوانید تغییراتی را که ایجاد کردید بازگردانید. افزونه SiteOrigin و کلیه ابزارک های آن کاملا سازگار با گوتنبرگ است. Site Origin Page Builder یک افزونه رایگان خوب با قابلیت کشیدن و رها کردن برای ایجاد و سفارشی کردن طرح ها است. اگرچه ویرایش زنده آن در برابر سایر افزونه های ذکر شده قابل قیاس نیست اما قابل ذکر است که این افزونه با بیش از یک میلیون نصب فعال ، به لیست افزونه های صفحه ساز محبوب وردپرس رایگان در بازار اضافه شده است.

لیست بهترین قالب های وردپرس

(رایگان و پریمیوم ۲۰۲۰)

 برخی از قابلیت های صفحه ساز SiteOrigin:

بیش از یک میلیون وب سایت و کاربر فعال

دسترسی راحت تر با ۱۷ زبان مختلف

دارای دو رابط جداگانه

قابلیت جابجایی و ویرایش آسان بلوک ها

سبک و کم حجم بودن

رایگان و در عین حال بسیار کاربردی

سازگاری کامل افزونه SiteOrigin و کلیه ابزارک های آن با گوتنبرگ

۶-  WPBakery Page Builder (Visual Composer)

WPBakery Page Builder درحال حاضر یکی دیگر از صفحه سازهای محبوب می باشد. بخش عمده ای از این محبوبیت، از این واقعیت ناشی می شود که WPBakery Page Builder در ۹۹% از آنچه در مضامین ThemeForest اشاره شده است به درستی عمل کرده است.

WPBakery Page Builder درحال حاضر یکی از صفحه سازهای محبوب می باشد

 ازجمله دلایل دیگر در جهت محبوبیت این صفحه ساز، استفاده از آن در تعداد بسیار زیادی از سایت ها می باشد. همانند افزونه Divi builder ، در افزونه  صفحه ساز WPBakery نیز شما این امکان را دارید که هردو بخش ظاهری سایت و بخش مدیریت سایت را کنترل کنید و ویرایش های لازم را انجام دهید. صفحه ساز WPBakery، سی‌و‌نه عنصر را به شما ارائه می دهد. این درحالی است که شما می توانید از همه ابزارک های معمولی وردپرس هم در کنار این ۳۹ عنصر استفاده کنید.  همچنین ۸۶ قالب مختلف دریافت می کنید که برخی از این قالب ها صفحات کامل هستند که از قبل طراحی شده اند و شما فقط اطلاعات خود را جایگزین می کنید. و برخی دیگر فقط بخش هستند که شما تعدادی از بخش های مختلف را با توجه به نیازهای خود ترکیب می کنیدتا به طرح دلخواه برسید.

اگر بخواهیم امکانات صفحه ساز WPBakery را با افزونه های صفحه ساز دیگری همچون المنتور و یا دیوی بیلدر مقایسه کنیم، از تعداد امکانات کمتری برخوردار است.

اگر امکانات WPBakery را با افزونه های صفحه ساز دیگری مقایسه کنیم، از امکانات کمتری برخوردار است

خیلی از افراد ممکن است فکر کنند که WPBakery Page Builder همان ویژوال کامپوزر می باشد. این دو محصول با وجود اینکه توسط یک تیم تهیه شده اند اما کاملا از هم مجزا هستند. تفاوت اصلی این دو محصول  در این است که ویژوال کامپوزر از قابلیت theme builder پشتیبانی می کند و به وسیله آن می توان یه وب سایت کامل طراحی کرد اعم از طراحی پاورقی، سربرگ و… ، در حالی که WPBakery Page Builder  فقط یک صفحه ساز است. افزونه صفحه ساز WPBakery  بیش از ۴۰ المان و ۸۰ قالب از پیش طراحی شده دارد که می‌توانید به‌ راحتی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با افزونه‌های محبوب مانند  Yoast Seo، ووکامرس و WPML سازگاری دارد.

قابلیت های افزونه صفحه ساز WPBakery:

طراحی کل سایت با استفاده از رابطه کاربری این افزونه از جمله هدر، فوتر و …

افزودن محتوای پویا از قسمت های پیش فرض و سفارشی، همچون مواردی که با ACF اضافه می شوند

دارای چندین قالب و عناصر محتوا

امکان افزودن addon های مختلف

قابلیت کشدن و رها کردن

سازگاری با افزونه های Yoast Seo، ووکامرس و WPML

امکان کنترل بخش ظاهری و مدیریت

واکنش گرا

دارا بودن بیش از ۸۰ قالب آماده

امکان افزودن کدهای css

امکان افزودن کدهای جاوا اسکریپت

سازگاری با اکثر قالب ها

بسیار محبوب

دراختیار گذاشتن گزینه های فراوان درجهت زیبا سازی و تغییر قالب سایت

تغییر استایل متن ها

 افزودن تصاویر و محتواهای چندرسانه ای مورد نظرتان

وجود گزینه‌های از پیش طراحی شده بسیار که با فعال یا غیرفعال کردن آن ها، می توان تغییراتی را در محتوای متنی و تصویری سایت اعمال کرد

۷-صفحه ساز Themify

افزونه صفحه ساز Themify Builder، یک افزونه حرفه‌ای برای ساخت و طراحی قالب سایت می باشد که شما به راحتی می‌توانید، قالب دلخواه خود را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی کنید.

Themify Builder، یک افزونه حرفه‌ای برای ساخت و طراحی قالب سایت می باشد

Themify Builder مانند Divi Builder و WPBakery Page Builder ، به شما امکان می دهد تا طرح های خود را هم از طریق بخش ظاهری و هم بخش مدیریت ایجاد کنید. اما باز هم ، با توجه به  بررسی انجام شده احتمالا بیشتر افراد، مایل به استفاده از بخش ظاهری (front-end) هستندکه این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد:

به شما امکان می دهد تا ماژول های جدید را وارد کنید.

امکان پیش نمایش زنده

امکان پیش نمایش در دستگاه های مختلف، تغییرات مجدد و سایر تنظیمات (ویرایش درون خطی وجود ندارد)

امکان اضافه کردن حاشیه به سادگی با کلیک کردن و کشیدن صفحه

قابلیت مشاهده (به شما امکان می دهد تا عنصری را در دستگاه های خاص پنهان کنید)

امکان استفاده از رزولوشن های مختلف برای طراحی واکنش گرا

این صفحه ساز ساده و بسیار بصری با چندین ماژول آماده، برای شما فراهم شده است که می توانید به صفحات یا پست هایتان بیفزایید . این افزونه شامل بیش از ۴۰ چیدمان از پیش طراحی شده برای صنایع مختلف مانند سالن ورزشی ، رستوران ، نمونه کارها ، موسیقی ، عکاسی و همچنین فروشگاه های آنلاین می باشد . و فقط و فقط کافی است یک طرح را انتخاب کنید ، محتوای آن را تغییر داده و یک صفحه فرود بسیار جذاب را در عرض چند دقیقه بسازید. Themify Builder دارای قالب های آماده ای می باشد که می توانید به سرعت در صفحه خود اعمال کنید.

راهنمای ساخت منو در وردپرس

آیا قصد اضافه کردن منو به وب سایت وردپرس خود را دارید؟ با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم 

برخی از قابلیت های افزونه صفحه ساز Themify:

امکان import و export

عدم نیاز به دانش کدنویسی

قابلیت کشیدن و رها کردن

کاملا ریسپانسیو

امکان پیش نمایش

امکان ذخیره سازی

قابلیت undo و  redo

امکان copy و paste

۸-افزونه صفحه ساز Brizy

این افزونه در اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار ارائه شد و یکی دیگر از صفحه سازهای جوان محسوب می شود. این افزونه به سرعت رشد پیدا کرد و درحال حاضر از قابلیت theme builder , popup builder هم پشتیبانی می کند. همچنین شامل بیش از ۱۵۰ بخش قالب آماده است که می توانید از آنها استفاده کنید. رابط کاربری Brizy در حال حاضر بسیار منحصر به فرد است ، البته ناگفته نماند، از زمان انتشار آن به سرعت توانسته است لیست ویژگی های خیلی مهم صفحه سازهای دیگر را جمع آوری کند و به خود اختصاص دهد.

Brizy در سال ۲۰۱۸ به بازار ارائه شد و یکی از صفحه سازهای جوان محسوب می شود

Brizy در حال حاضر ۲۶ عنصر اساسی را ارائه می دهد. درحال حاضر این تعداد شاید قابل قبول نباشد اما  از آنجایی که Brizy یک افزونه جدید است بنابراین امیدواریم با گذشت زمان افزایش یابد. شما می توانید یک تم کامل، هدر، فوتر، بایگانی ها و قالب پست های سفارشی را فقط با استفاده از Brizy طراحی کنید. همچنین شامل یک ویژگی پویا برای وارد کردن محتوای زمینه سفارشی از پلاگین های محبوب مانند ACF و Toolset است.

قابلیت های افزونه صفحه ساز Brizy:

سازگاری با وردپرس

سازگار با افزونه های ووکامرس

امکان اضافه کردن فونت های فارسی در افزونه بریزی

بدون نیاز به کدنویسی

صفحه ساز وردپرس با کاربری محبوب و روان

دارای ویرایشگر زنده (مشاهده تغییرات بصورت لحظه ای)

قابلیت انتخاب، کشیدن و رها کردن هر المان

امکان دسترسی به قابلیت های بیشتر با ارتقا به نسخه پرو

نمایش واضح گزینه های موجود برای هر عنصر

دارای بیش از ۴۰۰۰ آیکون اختصاصی و کاربرپسند

طراحی پاپ آپ های جذاب

امکان ساخت هدر، فوتر و… در صفحه ساز Brizy

امکان محدود کردن سطح دسترسی کاربران مختلف در هنگام ویرایش محتوا

دسترسی به امکانات مهم با راست کلیک کردن در این افزونه

امکان ذخیره سازی خودکار در این افزونه

پشتیبانی از ده ها آیکون آماده برای استفاده

بیش از ۴۰۰ بلوک آماده برای ساخت صفحات

امکان اضافه کردن نقشه از طریق المان ها

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.