سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

نکاتی در مورد طراحی سایت حرفه ای

۳,۸۱۷ بازديد

طراح سایت حرفه ای

یک طراح حرفه ای وب سایت، معولا وقتی می تواند تمام پتانسیل و استعدادهای خود را رو نمایی کند که شرایط برای اینکار مهیا شده باشد. اولین شرایط برای رونمایی از چنین استعدادهایی، در مواقعی است که ماهیت پروژه حرفه ای باشد. نمی توان از یک طراح حرفه ای انتظار داشت تا کاری پیش پا افتاده را انجام دهد و در عین حال از تمام خلاقیت و مهارت خود استفاده کند، همانطور که نمی توان از یک طراح آماتور و غیر حرفه ای، انجام یک پروژه حرفه ای را انتظار داشت.

بعنوان یک قاعده کلی، شما زمانی می توانید از طراح سایت خود، توقع کاری حرفه ای داشته باشید که به او یک پروژه حرفه ای داده اید و چیزی غیر از آن، از او انتظار ندارید.

معیارهای یک پروژه حرفه ای طراحی سایت

برای آنکه بدانید آیا نیاز دارید تا از یک طراح سایت حرفه ای، برای طراحی وب سایت خود استفاده نمایید، نکات زیر می توانند به شما کمک کنند تا پی به ماهیت پروژه خود ببرید.

- آیا پروژه خود را قبلا، به افراد یا شرکت های دیگری داده اید و آن ها در انجام آن، شکست خورده اند؟

- آیا کسی پروژه شما را نمی پذیرد و یا قیمت های بالایی را برای انجام آن می دهند؟

- آیا نمونه پروژه وب سایت شما، قبلا، توسط فردی یا شرکتی، نوشته یا ساخته نشده است؟

- آیا با سیستم های ساده و رایگان وردپرس یا جوملا، پروژه شما قابل انجام نیست؟

- آیا نکته خاصی در پروژه شما وجود دارد نظیر برنامه نویسی، یا گرافیک خاص، و یا ابزار یا امکانات خاص برای کاربران؟

با بررسی موارد بالا، و پرسش آن ها از خود، می توانید پی ببرید آیا واقعا نیاز است تا از یک طراح حرفه ای سایت، برای پیاده سازی و راه اندازی وب سایت خود، استفاده نمایید و یا لزوما استفاده از طراحان حرفه ای، لازم نیست و با بودجه شما جور در نخواهد آمد.

برنامه نویسی حرفه ای

یک طراح سایت حرفه ای، می تواند یک گرافیست حرفه ای و یا یک برنامه نویس حرفه ای نیز باشد و معمولا هر دو دانش، در یک فرد، جمع نخواهد شد. شما نباید با از یک برنامه نویس، توقع داشته باشید که یک گرافیست خوب نیز باشد و یک گرافیست، به هیچ عنوان، یک برنامه نویس نیست. ولی در یک طراحی سایت حرفه ای، شما به کمک هر دوی آن ها نیاز خواهید داشت.

بسته به نوع پروژه شما، ممکن است شما نیاز به تنها یک برنامه نویس، و یک طراح سایت داشته باشید. به عنوان مثال، در طراحی یک سایت شیک، برای یک هتل، شما ممکن است بسته به نوع پروژه خود، تنها از یک گرافیک خیره کننده برای جلب نظر کاربران خود استفاده نمایید و نیاز به برنامه نویسی، برای این وب سایت نداشته باشید.

و یا ممکن است پروژه شما، یک سایت مشابه سایت فیسبوک باشد که از گرافیک برای جلب نظر کاربران استفاده نمی کند، بلکه این ابزارهای ارائه داده شده با کاربران است که آن ها را مجذوب این سایت خواهد کرد. و این، با برنامه نویسی حرفه ای، توسط یک تیم خبره،انجام شده است

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.