11 قانون طلایی برای درج مطلب هنگام طراحی سایت

۳,۸۲۵ بازديد

11 قانون برای درج مطلب هنگام طراحی سایت


براساس آمارهای اینترنتی، بیش از 1.9 میلیارد وب سایت وجود دارد که هر روز بر تعداد طراحی سایت ها در دنیای وب افزوده می گردد، هر روز بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و هر دقیقه 350،000 توییت ارسال می شود.

به دست آوردن علایق خوانندگان در این جهان دیجیتالی در حال گسترش، می تواند بسیار چالش برانگیز و مهم و حائز اهمیت  باشد. یک مطالعه از سرویس تحلیلی نشان داده است که %55 از بازدید کنندگان مدت زمان 15 ثانیه یا کمتر در یک صفحه وب وقت صرف می کنند.

نوشتار خوب وب سایت کلید افزایش این آمار در زمان بازدید است. محتوای خوب نوشته شده هنگام طراحی سایت که برای وب بهینه شده است در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد و توجه خوانندگان را بیشتر به خود جلب می کند.

11 اصل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید محتوای وب سایت شما مورد توجه موتوهای جستجو قرار خواهد گرفت.

  1. مخاطبان خود را بشناسید

به نظر ساده است، اما بسیاری از نویسندگان، قبل از اینکه به این فکر بیفتند که با چه کسی می خواهند ارتباط برقرار کنند، انگشت را روی صفحه کلید می گذارند. قبل از تهیه مطالب، در هنگام طراحی سایت این سوالات را از خودتان بپرسید: مخاطب اصلی من چه کسی و یا چه کسانی و چه قشری هستند؟ مخاطبان ثانویه که می توانند مخاطبان اصلی من را تحت تأثیر قرار داده و آنها را آگاه کنند، چه کسانی هستند؟ آنها چگونه سایت من را به صورت آنلاین پیدا می کنند؟

به عنوان مثال باید توجه کنید که که در حال طراحی سایت برای یک شرکت حقوقی هستید. مخاطبان اصلی شما ممکن است مشتریان فعلی شما باشند. گرچه مخاطبان ثانویه شما بسیار گسترده تر از این هستند و می تواند شامل وکلای دیگر، گزارشگران حقوقی یا هر کس دیگری باشد که در آینده ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشد.

شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای همه این مخاطبان قابل دسترسی و جالب است. این گروه ها چه نوع سوالاتی را می توانند درباره یک موضوع خاص بپرسند؟ کجا بیشترین فعالیت آنلاین را دارند؟ آنها به چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند؟

مخاطبان محتوای وب را با روش های مختلف از جمله به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی، لینک از وب سایت های دیگر، اشتراک ایمیل و استفاده از نتایج موتور جستجو پیدا می کنند. روش آخری که اشاره شد، موتور جستجو به طور ویژه هنگام طراحی سایت باید مد نظر گرفته شود. متن می تواند بسیار خوب نوشته شده و آموزنده باشد، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، احتمال پیدا کردن آن متن توسط افراد کم خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که اصطلاحات را در عناوین و زیر عنوان ها وارد کنید.

  1. در طراحی سایت مدل "هرم وارونه" را دنبال کنید.

خوانندگان وب در دامنه زمانی کوتاه مدتی تصمیم خواهند گرفت که آیا سایت شما اطلاعاتی را که آنها لازم دارند را دارد یا نه. محتوای خود را مانند یک هرم یا مخروط وارونه ساختار دهید. مهمترین پیامها باید درقسمت بالای صفحه قرار بگیرند. سپس، به تدریج به اطلاعات دقیق تر و پشتیبانی کننده بپردازید. با جزئیات کم اهمیت تر مطالب هر صفحه از وب را پایان دهید.

  1. جملات را به شکل کوتاه و ساده بنویسید.

مدت زمان ناچیز خوانندگان امروز جملات 35 کلمه ای یا کمتر را می طلبد. و طبق وب سایتwebpagefx.com ، یک فرد بزرگسال آمریکایی به طور متوسط در سطح کلاس هفتم تا نهم تحصیلات دارد. بنابراین محتوای وب سایت که به راحتی قابل دسترسی و خواندن باشد، مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند.

تمرکز خود را بر استفاده از اسم و فعل بگذارید، از قیدها و صفت ها کم تر استفاده کنید. تا زمانی که کلمات صریحی مانند "آرام" و "گیج کننده" وجود دارند از کلمات گنگی مانند" به آرامی " و "به طور مبهم" استفاده نکنید.

اگر مطمئن نیستید که برای چه مقطعی از تحصیلات مطلب می نویسید، بهتر است امتیاز متن خود را در مدل های خوانایی بسنجید.

بیشتر مدل های معروف براساس طول کلمات و جملات موجود در یک متن ساخته شده اند.

خوانایی متن شما توسط یک عدد یا سطح تحصیلات، امتیاز می گیرد.

سه ابزار زیر متن شما را اسکن کرده و به خوانایی آن نمره می دهند:

ابزار تست خوانایی

محاسبه گر خوانایی

نرم افزار ورد ماکروسافت

آیا متن شما در سطح تحصیلاتی پایه ی 7 تا 9 به راحتی قابل درک است؟ بررسی کنید که در سطح تحصیلاتی فلش- کینکاید چه نمره ای میگیرد تا متوجه شوید.

4- به لحن فعال جمله پایبند باشید

در متون استفاده شده هنگام طراحی سایت خود، از افعال فعال به جای افعال منفعل استفاده کنید و موضوع جمله را مشخص کنید. به عنوان مثال، به جای نوشتن "یک قهوه سفارش داده شد" ، بنویسید "مرد قهوه ای سفارش داد". به جای اینکه بگویید "محصولات در وب سایت ما قابل سفارش دادن هستند" ، بگویید "شما می توانید محصولات را در وب سایت ما سفارش دهید."

صدای فعال به ایجاد جملات مختصر و خواننده پسند کمک می کند. همچنین وقتی مستقیماً با مخاطب صحبت می کنید، صریح تر است. ("شما می توانید این کار را انجام دهید") جذابیت بیشتری نسبت به جمله ی "این کار انجام می شود" دارد.

  1. به جای گفتن، نشان دهید.

در طراحی سایت خود، متون را به کلیات و اظهارات سطح بالا محدود نکنید. نمونه های خاص و واقعی به خوانندگان کمک می کند پیام های شما را بهتر درک و تجسم کنند. این دو توصیف را در نظر بگیرید:

نمونه متن اول: این بهترین اسباب بازی سگ است که می توان خرید کرد.

نمونه متن دوم: ما اسباب بازی سگ "ولگرد خشن " را از لاستیک با دوام و صد در صد طبیعی ساخته ایم که دارای مقاومت در برابر سوراخ شدن و پارگی، حتی با بدترین جویدن ها طراحی شده است.

کدام نسخه به شما تصویر واضح تری از نوع اسباب بازی ای که دارید خریداری می کنید می دهد؟ جزئیات خاص در توضیحات متن دوم ، استخوان سگ را به خوانندگان نشان می دهد به جای اینکه در مورد آن مستقیما توضیحی بدهد.

به عنوان یک امتیاز اضافی، اطلاعات دقیق تر و توصیفی محصول به (SEO)سئو در هنگام طراحی سایت شما کمک می کند و اطلاعات لازم برای انجام خریدها را به مشتریان می دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.